بازدید این صفحه: 617
درمان فشار خون بالا

فشار خون با کاهش سریعتر مهارت فکری همراه است

 

فشار خون با کاهش سریعتر مهارت فکری همراه است

براساس تحقیقات اخیر پژوهشگران موسسه سرطان راتجرز نیوجرسی، نوسان های متعدد در فشار خون با کاهش سریع تر مهارت های فکری در میان افراد سالمند در ارتباط می باشد.

این پژوهشگران به این نتجه رسیده اند که در بین بیماران مسن که فشارخون سیستولیک شان (رقم بالایی در موقع خواندن فشار خون) متغیر باشد، سرعت زوال عقل و از دست دادن حافظه کلامی در مقایسه با افراد دارای فشار خون ثابت نرمال، به مراتب بیشتر است.

نوسان در رقم پایینی فشارخون (فشار خون دیاستولیک) هم با کاهش سریع تر توانایی فکری در بین افراد در رده سنی ۵۵ تا ۶۴ سال در ارتباط می باشد، اما این رقم تاثیری در افراد ۶۵ سال و بالاتر ندارد.

بو کین، عضو ارشد گروه تحقیقاتی، در این خصوص می گوید: اغلب نوسان در فشار خون افراد مسن از نظر پزشکان نادیده گرفته می شد، اما در طول شش سال گذشته، شواهد نشان داده اند که نوسان فشارخون در طول ویزیت های ماهانه یا سالانه منجر به افزایش ریسک سکته و برخی مشکلات سلامتی دیگر می شود.

درمان فشار خون بالا

فشار خون با کاهش سریعتر مهارت فکری همراه است

وی در ادامه توصیه می کند: نوسانات بلندمدت فشار خون می تواند عامل پیش بینی کننده سرعت سریع کاهش عملکرد مغزی در بین افراد مسن باشد. کنترل بی ثباتی فشارخون ممکن است راهکار احتمالی حفظ عملکرد مغز در بین افراد بزرگسال باشد.

کین و همکارانش در این مطالعه، اطلاعات مربوط به حدود ۱۰۰۰ فرد ۵۵ سال و بالاتر را که در مطالعه ۵ ساله نظرسنجی سلامت و تغذیه چین شرکت کرده بودند جمع آوری کردند.

فشارخون این افراد از سه تا چهار بار ویزیت با متخصصان سلامت اندازه گیری شد. شرکت کنندگان همچنین مجموعه ای از تست های فکری را انجام دادند.

مطالعات نشان داد افراد دارای نوسان در فشار خون خود از عملکرد ذهنی پایین تری برخوردار بودند.

 

درمان فشار خون بالا

فشار خون با کاهش سریعتر مهارت فکری همراه است

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *