بازدید این صفحه: 634
درمان پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید عاملی برای سفید شدن موها

پرکاری تیروئید عاملی برای سفید شدن موها

دکتر فریدون عزیزی رئیس پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم با اشاره به این مطلب که یکی از دلایل رشد موهای زائد پرکاری تیروئید می باشد، اظهار داشت: اما عامل اصلی رشد مو تیروئید نیست و در خانم‌ها بیشتر به دلیل نژادی رخ می‌دهد، مثلاً در بعضی از نژادها مثل اسکاندیناوی پرموئی وجود ندارد و در عین حال در جنوب اروپا یا کشورهای خاورمیانه و ایران خانم‌ها پرمو هستند.

دکتر عزیزی با بیان اینکه بیشتر پرموئی‌ها ریشه بیماری ندارند، افزود: در این زمینه بهترین راه تشخیص مرتب بودن پریود ماهیانه در زنان است که اگر این گونه باشد مشکل پروموئی به علت اختلالات هورمونی نیست.

وی ادامه داد: در برخی موارد نیز پرموئی جنبه ارثی داشته و به صورت خودساختاری مشکل در ریشه موها وجود دارد، در این حالت به دلیل دارابودن گیرنده‌های قدرتمند در ریشه علی‌رغم منظم بودن پریود ماهانه، پرموئی ایجاد می‌شود.

درمان پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید عاملی برای سفید شدن موها

رئیس پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم با بیان اینکه می‌توان با در نظر گرفتن شرایط فرد از جمله متأهل یا باردار بودن و از طریق روش‌هایی آن را کاهش داد، گفت: داروهایی هستند که ریشه مو را کنترل و شدت رشد مو را کم می‌کنند و معمولاً موها از طریق این داروها کاملاً از بین نمی‌روند، اما با استفاده از لیزر می‌توان آن را کاملاً از بین برد که البته باید به صورت مداوم انجام شود.

دکتر عزیزی با تأکید بر اینکه برخی مواقع پرکاری تیروئید در سفید شدن مو نیز دخالت دارد، خاطرنشان کرد: ولی اغلب این اثر خیلی شناخته شده نیست چرا که بعد از شناسایی و درمان این بیماری مشکل فرد برطرف شده و پرکاری تیروئید به حالت طبیعی تبدیل می‌شود اما خطر زمانی بیشتر می‌شود که فرد به درمان بیماری خود بی‌توجه باشد.

 

درمان پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید عاملی برای سفید شدن موها

 

 

 

منبع: تسنیم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *