بازدید این صفحه: 635
اثرات سوء هاضمه

عواملی که موجب تشدید سوء هاضمه میشوند کدامند

عواملی که موجب تشدید سوء هاضمه میشوند کدامند

دکتر امیر صادقی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این مطلب که تغییرسبک زندگی و رژیم غذایی نامتناسب عامل مهمی در بروز بیماری سوهاضمه است، گفت: مصرف داروهایی مانند مسکن ها نیز می تواند در بروز این عارضه موثر باشد.

به گفته دکتر صادقی داروهای مسکن به صورت روزافزون استفاده می شود و این کار گاها هم بدون نسخه پزشک انجام می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خیلی از مسکن ها باعث زخم و التهاب معده می شوند، اظهار کرد: مصرف فست فودها و غذاهای آماده نیز سبب التهاب گذری معده می شوند که البته به دلیل تمایل مردم به مصرف اینگونه غذاها درحال افزایش است.

وی گفت: کم تحرکی، مصرف غذاهای آماده، فست فودها، غذاهای چرب و شیرین را معضل بزرگ جامعه ما دانست و گفت: مصرف این غذاها علاوه بر مشکلات گوارشی، می تواند منجر به مشکلات کبدی حتی نارسایی کبد، قلبی و عروقی شود.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه نوشابه های گازدار نیز سبب درد معده می شوند، افزود: غذاها سبب زخم معده نمی شوند اما می توانند سبب سو هاضمه یا باعث تشدید علائم بیماری شوند.

اثرات سوء هاضمه

عواملی که موجب تشدید سوء هاضمه میشوند کدامند

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خیلی از مشکلات گوارشی مخصوصا سو هاضمه را به دلیل بی تحرکی دانست و گفت: مصرف غذاهای سنگین، تند و با ولع خوردن غذا، مصرف مایعات در وسط غذا و بلافاصله خوابیدن، می تواند هضم غذا را دچار مشکل کند.
وی شایع ترین بیماری گوارشی در مراجعان سرپایی به درمانگاه ها را سو هاضمه اعلام کرد و گفت: البته مطالعه دقیقی در این زمینه انجام نگرفته اما پزشکان گوارش بیشتر در درمانگاه ها با سو هاضمه و دردهای مزمن شکمی مواجه هستند.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه شیوع بیماری های گوارشی مزمن خیلی با فصول سال ارتباطی ندارد، افزود: احتمال شیوع بیماری های عفونی روده مثل التهاب های باکتریال و ویروسی در فصل هایی مانند پاییز و بهار بیشتر می باشد.

وی با اشاره به اینکه بیماریهای باکتریال گوارشی امروزه کمتر مشاهده می شود، اظهار کرد که دلیل آن می تواند کاهش آلودگی آب وغذا باشد.

اثرات سوء هاضمه

عواملی که موجب تشدید سوء هاضمه میشوند کدامند

منبع: ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *