بازدید این صفحه: 823
بخش گوارش بیمارستان مركز طبی

بخش گوارش بیمارستان مركز طبی كودكان تهران

بخش گوارش بیمارستان مركز طبی كودكان تهران

 

 

 

 

 

بخش گوارش بیمارستان مركز طبی كودكان از بدو تاسیس این بیمارستان با ظرفیت ۶ تخت شروع بكار كرد. بیشتر بیماران بستری در آن زمان را بیماران سوء تغذیه تشكیل می دادند. تدریجاً بیماران مبتلا به بیماری گوارش و كبد جایگزین بیماران سوء‌تغذیه شدند. از سال ۱۳۶۸ این بخش بعنوان یك بخش فوق تخصص متولی تربیت فلوها این رشته شد به طوری كه سال ۱۳۷۰ به بعد هر ساله ۳-۲ فوق تخصص از این مركز فارغ التحصیل می شوند. آموزش بالینی در سطوح مختلف كارآموزی، كارورزی، رزیدنتی و دستیار فوق تخصصی در این بخش ارائه می شود.

از دیگر فعالیت های آموزشی این بخش می توان به راندهای آموزشی هر روز از شنبه تا پنجشنبه، گراند راند (یكبار در ماه پنجشنبه ها)، ژورنال كلاب هر هفته، كنفرانس بخش، كنفرانسهای انجمن گوارش و كبد كودكان و همایشهای بیماریهای گوارش و كبد كودكان سالی ۲ بار اشاره کرد.

در این بخش خدمات درمانی به بیماران مبتلا به بیماریهای گوارشی، كبدی صورت می گیرد. خدمات درمانی در درمانگاههای صبح و آندوسكوپی های تشخیصی (ازوفاگوگاسترودوئودنوسكوپی و كولونوسكوپی) و آندوسكوپی های درمانی (دیلاتاسیون تنگی مری، اسكلروتراپی، band ligation، پولیپكتومی، كنترل خونریزی،ریال دیلاتاسیون آشالازی، در آوردن جسم خارجی) می باشد. خدمات آندوسكوپی بصورت شبانه روزی صورت می گیرد.

از بیماریهای رایج این بخش می توان از نارسایی در رشد FTT، عدم تحمل لاکتوز، گالاکتوزمی، ریفلاکس معده به مری (گاستروازوفاژیال ) GER، استنوز هایپرتروفیک پیلور HSP، سلیاک یا انتروپاتی حساسیت به گلوتن، فیبروز کیستیک پانکراس، انواع هپاتیت و نارسایی برق آسای کبدی، اسهال حاد و مزمن، استفراغ و یبوست نام برد.

 

 

 

 

بیمارستان مركز طبی كودكان تهران

 

بخش گوارش بیمارستان مركز طبی

بخش گوارش بیمارستان مركز طبی كودكان تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *