بازدید این صفحه: 700
غذای مناسب در ماه رمضان

بهترین منابع غذایی برای مصرف در ماه رمضان کدامند

بهترین منابع غذایی برای مصرف در ماه رمضان کدامند

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که روزه گرفتن در ماه رمضان با رعایت رژیم غذایی، بسیار آسان می شود اما مطلبی که نباید فراموش کرد پیاده روی در این ماه است.

برای آنكه روزه داری بتواند در رشد سلامتتان موثر باشد، چند نكته تغذیه ای را بیشتر مورد توجه قرار دهید:

بهتر است در روزهای اول از غذاهای سنگین كه حاوی گوشت و لبنیات هستند كمتر استفاده کنید و بیشتر از غلات و خشكبار استفاده نمایید. همچنین درصورتی که قصد دارید از فردا روزه بگیرید بهتر است در وعده شام از غذاهای سهل الهضمی نظیر انواع سالاد و سوپ های سبك به همراه انواع میوه ها استفاده نمایید و توصیه می شود كه وعده های غذایی از سبك به سنگین میل شود.

پیاده روی در سطح صاف و آرام می تواند احساس خستگی كه در طول روزه داری به افراد دست می دهد را بر طرف نماید. دكتر مظهری در این خصوص می گوید: تحرک نداشتن در این دوران از عوامل بروز اضافه وزن می باشد و در خانم ها موجبات پوكی استخوان را فراهم می کند. از این رو، داشتن تحرك متوسط مانند پیاده روی بعد از افطار و شام می تواند بسیار مفید باشد.

بهتر است پس از افطار نیز از غذاهای كامل و تازه استفاده شود و از پرخوری جدا دوری کنید. در ساعاتی كه اجازه غذا خوردن وجود دارد به جای آب خالی از نوشیدنی هایی نظیر انواع چای های گیاهی استفاده نمایید. چای بابونه و چای نعناع به منظور آرامش اعصاب و جلوگیری از سوءهاضمه، تهوع و نفخ توصیه می شود.

مصرف میوه هایی نظیر هندوانه، سیب و لیمو در این دوران بسیار مفید است. همچنین مصرف سبزیجاتی نظیر هویج و كلم نیز در وعده های غذایی بسیار توصیه شده است.

غذای مناسب در ماه رمضان

بهترین منابع غذایی برای مصرف در ماه رمضان کدامند

بهتر است در هنگام باز كردن روزه از خرما یا آب ولرم استفاده کنید. به دلیل اینكه روزه داری  در ساعات پایانی باعث افت قند خون می شود، باز كردن روزه با یك منبع قندی در كنار پروتئین نظیر شیر با خرما یا شیر با عسل بسیار توصیه می شود.

همچنین مصرف منابع غذایی پروتئینی مانع بروز افت قند در طول روز می شود، مصرف شیر، تخم مرغ، انواع گوشت سفید (مرغ و ماهی) در كنار سبزیجات و میوه های تازه بسیار موثر است.

مصرف آب لیمو موجب كاهش خشكی دهان و طعم بد آن در طول روزه داری می شود. در ضمن به دلیل مضر بودن مواد غذایی كافئین دار توصیه می شود در سحر از آنها به هیچ عنوان استفاده نشود.

یك وعده ای كردن غذا خوردن، عوارضی نظیر افت قند خون، فشار خون، تهوع و اختلالات گوارشی را به همراه دارد به همین دلیل توصیه می شود هرگز وعده سحری را حذف نکنید. حتما سحری، افطار و با كمی فاصله، شام میل شود و میوه ها و مغزها در فاصله افطار تا سحر به مصرف برسد.

توصیه می شود از سبزیجات تازه یا بخار پز شده بیشتر در وعده سحری استفاده شود تا احساس عطش در طول روزه بروز نکند. همچنین باید از خوردن آب سرد نیز دوری كرد زیرا عطش را افزایش می دهد.

 

غذای مناسب در ماه رمضان

بهترین منابع غذایی برای مصرف در ماه رمضان کدامند

 

 

 

منبع: میزان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *