بازدید این صفحه: 1533
درمان سریع سوختگی زبان

درمان سوختگی زبان بعد از خوردن غذای داغ

درمان سوختگی زبان بعد از خوردن غذای داغ

 

 

 

 

شهرزاد تقوی عضو انجمن حمایت از بیماران سوخته، به سوختگی زبان پرداخت و توصیه‌های پیشگیری و درمانی آن را تشریح کرد.

تقوی اظهار داشت: سوختگی زبان، سوختگی شایعی می­باشد که اغلب بعد از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی داغ اتفاق می‌افتد. سوختگی خفیف زبان ممکن است بسیار آزاردهنده باشد اما خود به‌ خود رفع خواهد شد. در صورت بروز سوختگی جدی در ناحیه زبان، حتماً به پزشک مراجعه شود.

وی ادامه داد: در سوختگی درجه یک زبان، لایه سطحی دچار آسیب شده و درد، قرمزی و تورم ایجاد خواهد شد. در صورتیکه سوختگی شدیدتر باشد و لایه‌های عمقی‌تر را درگیر کند سوختگی درجه ۲ با تشکیل تاول، تورم و قرمزی اتفاق خواهد افتاد. در سوختگی درجه ۳ تغییر رنگ سفید یا سیاه، درد شدید و احساس گزگز در زبان رخ خواهد داد.

درمان سریع سوختگی زبان

درمان سوختگی زبان بعد از خوردن غذای داغ

این عضو انجمن حمایت از بیماران سوخته تصریح کرد: در صورت ایجاد سوختگی درجه ۲ و ۳ با توجه به ایجاد عفونت در مراحل بعد، حتماً باید به پزشک مراجعه شود. همچنین کاهش حس چشایی به دنبال سوختگی اغلب کوتاه مدت می­باشد و ظرف دو هفته مجدداً به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

تقوی گفت: برای کاهش درد و پیشگیری از عفونت در سوختگی درجه یک زبان باید زبان را با آب خنک به مدت چند دقیقه شستشو دهید و در صورتیکه ذرات غذا یا آلودگی روی ناحیه سوخته است به آرامی آن را پاک کنید و یک تکه پارچه تمیز را با آب خنک خیس کرده و در دهان روی ناحیه سوختگی قرار دهید، همچنین برای کاهش درد تکه‌های کوچک یخ را در دهان بمکید و آب سرد یا آب نمک غرغره کنید و از نوشیدن مایعات گرم خودداری شود.

 

 

درمان سریع سوختگی زبان

درمان سوختگی زبان بعد از خوردن غذای داغ

 

 

 

منبع: تسنیم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *