بازدید این صفحه: 1424
خواص درمانی محصولات غذایی تراریخته

فواید محصولات غذایی تراریخته

فواید محصولات غذایی تراریخته

 

 

دکتر نیومن از انستیتو سلامت آمریکا، در واشیگنتن دی سی‌،مقاله ای را در خصوص سلامت محصولات غذایی تراریخته برای سایت مریض خونه ارسال کرده اند زیرا با توجه به گفته ی دکتر نیومن خبرهای نگران کننده‌ای که از داخل ایران بر ضدّ دانش بیوتکنولوژی، و تولید محصولات تراریخته می‌‌رسد که در واقع اینگونه نبوده و نیست، کشور آمریکا با سرمایه گذاری در این دانش، به برندسازی رو آورده، سالانه میلیاردها دلار در بخش کشاورزی درآمد دارد، حالیه در ایران اخباری به غایت غیر علمی‌ به گوش می‌‌رسد که می‌‌تواند آینده کشاورزی ایران، و در نتیجه امنیت قضائی کشور را با چالش‌های جدی روبرو سازد .

دکتر نیومن صحت این مقاله را پذیرفته و در صورت وجود پرسش چه از طرف هیات تحریریه، و چه از طرف خوانندگان پاسخگو خواهند بود.

محصولات تراریخته

فواید محصولات غذایی تراریخته

خواص و فواید محصولات غذایی تراریخته

 

۱. افزایش تولید. روند تخریب محیط زیست آن کرده است که هم هر روزه از سطح زمین‌های زیر کشت کاسته می‌‌شود، و هم زمین‌های موجود قابلیت کشت خود را از دست می‌‌دهند. هم اکنون بیوتکنولوژی به کشاورزان کمک کرده است تا محصولاتی را کشت دهند که نسبت به سرما، گرما، و خشکسالی مقاوم باشند. یک نمونه جالب آن، تولید تنباکو، سیب زمینی‌، و گوجه فرنگی‌ مقاوم در برابر یخ زدگی است.

دانشمندان بیوتکنولوژی بنیاد ملی‌ دانش آمریکا توانسته اند ژ‌ن مقاوم به یخ زدگی ماهیان آب سرد را جدا کرده، به گیاهان منتقل کنند. این گیاهان، در برابر یخ زدگی ۳۰۰ برابر مقاوم تر از محلول ضدّ یخ هستند! ژ‌ن مقاومت در برابر سرما به افزایش محصول کشاورزی کمک زیادی کرده است. 

۲. کمک به سلامتی مصرف کنندگان، و کاستن از سؤ تغذیه. آفات گیاهی، تغییرات آب و هوایی، و بیماری‌های گیاهی همگی‌ از پدیده‌های طبیعی هستند، و کشاورزان را مجبور می‌‌کنند که به استفاده از مواد شیمیایی پناه ببرند، و بدین وسیله جان مصرف کنندگان را با خطر مواجه می‌‌کنند. نمونه بارز کمک به سلامتی “برنج طلایی” است. برنج غذای اصلی‌ بیش از نیمی از مردم جهان است، و کمبود ویتامین ا یکی‌ از شایع‌ترین کمبودهای ویتامینی در کشورهای در حال توسعه است، و همه ساله به مرگ حدود ۱،۹ تا ۲،۸ میلیون نفر منجر می‌‌شود. کمبود این ویتامین موجب کوری، و بسیاری دیگر از بیماری‌ها می‌‌شود.

خواص درمانی محصولات غذایی تراریخته

فواید محصولات غذایی تراریخته

حدود ۲۵ سال طول کشید تا پژوهشگران انستیتو بین المللی پژوهش برنج بتوانند ژ‌ن بتا کاروتن را که در بدن تبدیل به ویتامین ا می‌‌شود، در ژ‌ن برنج وارد کنند که “برنج طلایی” نام گرفته است. هم اکنون در این انستیتو بر روی برنج‌هایی‌ کار می‌‌شود که بتوان به کمک آنها به جنگ کمبود آهن، و سایر ویتامین‌ها رفت.

۳. کاهش مصرف سموم و حفظ محیط زیست. مصرف کود، و سموم شیمیایی می‌‌تواند آنها را وارد آب‌های زیرزمینی کرده، دسترسی‌ آدمی را به آب سالم محدود کند. هم چنین این مواد وارد بدن جانوران دیگر شده، و غیر مستقیم به بدن آدمی منتقل می‌‌شوند، و یا موجب مرگ آنها شده، از تنوع محیط زیست می‌‌کاهند. یکی‌ از روش‌های تولید محصولات تراریخته، استفاده از باکتری “باسیلوس تورین جینسیس” است.

باکتری باسیلوس تورین جینسیس یک باکتری بی‌ آزار موجود در خاک است که بلورهای پروتئینی به نام اندوتوکسین دلتا تولید می‌‌کند، که کشنده لارو حشرات است! این سّم وارد روده لارو حشرات شده، آن را فلج کرده، با ایجاد سؤ تغذیه لارو حشرات را می‌‌کشد.

مهندسین بیوتکنولوژی با وارد کردن ژ‌ن سّم کشنده لارو حشرات به  ذرت، سیب زمینی‌، پنبه و برخی‌ غلات دیگر، آنها را نسبت به حشرات مقاوم کرده اند، و بدین وسیله به میزان زیادی از مصرف سّم کاسته اند. این تکنیک برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت، و هم اکنون در ۲۳ کشور از آن استفاده می‌‌شود. 

۴. افزایش امنیت غذایی کشورها. با توجه به افزایش سریع جمعیت کشورهای در حال توسعه، این کشورها به تحریم‌های غذایی بسیار حساس هستند، و باید به فکر استقلال تولید مواد غذایی باشند. بیوتکنولوژی به کشورهای در حال توسعه کمک خواهد کرد تا کمتر به کشورهای دیگر وابستگی‌ غذایی داشته باشند.

در بخش پسین به عوارض احتمالی‌ غذاهای تراریخته خواهم پرداخت، و اینکه چگونه شرکت‌های تولید کننده سّم کشاورزی تلاش می‌‌کنند تا جلو تولید محصولات کشاورزی تراریخته را بگیرند.

 

 

تعریف و چگونگی‌ تولید محصولات غذایی تراریخته

.

.

محصولات غذایی تراریخته زیان آور نیستند

 

 

 

خواص درمانی محصولات غذایی تراریخته

فواید محصولات غذایی تراریخته

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *