بازدید این صفحه: 632
درمان آکنه و جوش با گیاهان دارویی

مقابله با مشکلات پوستی با مواد طبیعی

مقابله با مشکلات پوستی با مواد طبیعی

مواد طبیعی و گیاهانی وجود دارند که می توانند به سالم ماندن و رفع مشکلات پوستی مانند جای جوش و آکنه کمک کنند و موجب شفاف و درخشان شدن پوست شما شوند در این مطلب چند نمونه از این مواد را برایتان فهرست کرده ایم

گیاه اکیناسه

در طب سنتی از گیاه اکیناسه برای تسریع بهبود جای زخم و مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا استفاده می شود. این گیاه خواص آنتی باکتریایی و ضدالتهابی دارد و برای مقابله با آکنه موثر عمل می کند. می توانید از دم کرده این گیاه برای شستشوی صورت استفاده کنید. کافیست یک گلوله پنبه ای را به این محلول طبیعی آغشته کرده و روی آکنه ها بزنید.

آسپیرین (استیل سالیسیلیک)

آسپیرین یا استیل سالیسیلیک اسید برای بهبود و درمان آکنه موثر است. این ترکیب باعث خشک شدن جوش ها و کاهش التهاب می شود. برای بهره مندی از این خواص، قرص را با مقدار کمی آب له کرده (۴ عدد قرص را در ۲ قاشق غذاخوری آب) و روی آکنه ها قرار دهید.

گیاه بابونه

بابونه باعث کاهش التهاب ناشی از آکنه می شود. می توانید دو تا سه قاشق از این گیاه را با یک فنجان آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس یک گلوله پنبه ای را به آن آغشته کرده و به صورت ضربه ای آرام روی پوست صورت بزنید. لازم است که قبل از استفاده، پوست خود را تمیز کنید.

درمان آکنه و جوش با گیاهان دارویی

مقابله با مشکلات پوستی با مواد طبیعی

گیاه هاماملیس

هاماملیس یک گیاه قابض طبیعی و فوق العاده است که جوش ها را خشک کرده و آلودگی های پوست را کاهش می دهد. برای بهره مندی از خواص این گیاه کافیست عرق آن را با یک گلوله پنبه ای تمیز به پوست بزنید. این کار را صبح و شب تکرار کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسیدمالیک و اسیدلاکتیک است که لایه بردار بوده و قرمزی پوست را کاهش می دهند. این ترکیبات برای درمان و بهبود آکنه ها نیز مفید هستند. کافیست یک پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و با یک گلوله پنبه ای به پوست بزنید.

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ خواص ضدالتهابی دارند که برای بهبود وضعیت پوست آکنه دار مفید هستند. برای بهره مندی از خواص این ترکیبات می توانید مکمل امگا ۳ یا همان کپسول روغن ماهی را خریداری کرده و میل کنید. مصرف ماهی های چرب مانند ماهی تن، ماهی آزاد و تخم کتان نیز برای داشتن پوستی سالم و صاف مفید هستند.

درمان آکنه و جوش با گیاهان دارویی

مقابله با مشکلات پوستی با مواد طبیعی

منبع: تبیان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *