بازدید این صفحه: 524
آسیب های ساعت کار طولانی

آسیب رسیدن به زنان به علت ساعت کار طولانی

آسیب رسیدن به زنان به علت ساعت کار طولانی

 

 

 

 

براساس پژوهش های محققان آمریکایی، بیش از ۶۰ ساعت کار در هفته، دارای بیشترین تاثیرات آسیب زا بر سلامت زنان است.

پژوهش های محققان دانشگاه ایالتی اوهایو حاکی از آن است که ساعات کاری طولانی در هفته، بخصوص در مورد زنان، آسیب های جدی برای سلامت زنان به همراه دارد.

به گفته آلارد دمب، سرپرست تیم تحقیق، افرادی که چندین سال است عادت به ساعات کاری طولانی در هفته دارند، به شدت در معرض ریسک ابتلا به بیماری های مزمن در سنین بالا هستند.

وی می گوید: به نظر می رسد این ارتباط بین ساعات کار طولانی و بیماری در مردان کمتر مشاهده می شود، اما به شکل فاحشی در زنان بارزتر است.

محققان با مقایسه مردانی که بیش از ۶۰ ساعت در هفته کار می کردند با مردانی که ۳۰ تا ۴۰ ساعت کار می کردند به این نتیجه رسیدند مردانی که ساعات کار طولانی ای داشتند دو برابر در معرض ریسک ابتلا به آرتروز یا آرتروز روماتوئید قرار داشتند.

آسیب های ساعت کار طولانی

آسیب رسیدن به زنان به علت ساعت کار طولانی

اما این ریسک در مورد سایر بیماری های مزمن یا جدی در مردان افزایش قابل توجهی نداشت. در واقع مردانی که ۴۱ تا ۵۰ ساعت در هفته کار می کردند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی، بیماری ریه و افسردگی قرار داشتند.

اما زمانیکه محققان زنان با بیش از ۶۰ ساعت کار در هفته را با زنان دارای ساعت کاری ۳۰ تا ۴۰ ساعت در هفته مقاسه کردند دریافتند زنانی که طولانی مدت کار می کنند بسیار در معرض ابتلا به بیماری های گوناگون قرار دارند.

زنان پرکارتر بیش از ۳ برابر دیگر زنان در معرض ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان غیرپوستی و دیابت، در حدود سه برابر بیشتر در معرض ریسک ابتلا به آسم و در حدود چهار برابر در معرض ریسک ابتلا به آرتروز قرار داشتند.

افزایش این ریسک در زنان با بالا رفتن ساعت کاری به بیش از ۴۰ ساعت آغاز می شود.

این پژوهش شامل داده های مربوط به عادات کاری حدود ۷۵۰۰ زن و مرد آمریکایی بود که بیش از سه دهه شاغل بودند. اکثر شرکت کنندگان در این مطالعه، ساعات کاری بالای ۵۰ ساعت در هفته داشتند.

آسیب های ساعت کار طولانی

آسیب رسیدن به زنان به علت ساعت کار طولانی

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *