بازدید این صفحه: 735
بخش نوزادان بیمارستان مهر

بخش نوزادان بیمارستان مهر تهران

بخش نوزادان بیمارستان مهر تهران

 

 

 

 

آدرس: تهران_میدان ولیعصر_خیابان زرتشت غربی_بیمارستان مهر

تلفن: ۸۸۹۸۲۰۰۰

وب سایت: www.mehrhospitaltehran.com

فکس: ۸۸۹۶۹۱۵۵

 

 

 

تجهيزات موجود در بخش نوزادان و كاربرد باليني: انكوباتور: در دستگاه انكوباتور براي نوزاد محيطي تميز، گرم و با مقدار كافي رطوبت تأمين مي شود.اين دستگاه كمك مي كند تا نوزاد در مقابل صدا، كوران هوا، عفونت و دستكاري زياد محافظت شود. سيستم مراقبت باز: تأمين دماي مناسب براي نوزادان بسيار نارس و يا بيمار از طريق گرم كننده تابشي و تخت احيا (كه سيتم مراقبت باز خوانده مي شود) انجام مي شود. پالس اكسي متر- براي تعيين وضعيت اكسيژناسيون است و مي تواند به عنوان مانيتورينگ آپنه بكار رود. ترازو: وزن نوزاد هنگام تولد را نشان داده و مشخص مي كند نوزاد به چه سطحي از مراقبت نياز دارد.

شاخص وزن براي كنترل و تشخيص تغذيه و مايعات مورد نياز نوزاد نيز لازم است. مانيتور درجه حرارت، دماسنج گوشي و دماسنج جيوه اي: انداره گيري دما يك نكته بسيار مهم در مراقبت از نوزاد است. دستگاه بيلي روبينومتر- جهت سنجش بيلي روبين از راه پوست براي تشخيص زردي نوزادي استفاده میشود. دستگاه فشار خون- برای نوزادان بیمار با وضعیت ناپایدار استفاده می شود. اکسی هود- برای نوزادانی که نیاز به تهویه کمکی ندارند میتوان از اکسی هود برای رساندن اکسیژن کمک گرفت. ونتیلاتور نوزاد- تهویه مکانیکی یک اقدام درمانی بسیار حیاتی و ظریف است که در موارد بیماری های تنفسی نوزادان بکارمی رود.

پمپ انفوزیون- برای مراقبت بهینه از یک نوزاد نارس، انفوزیون مایعات به مقدار مشخص به شکل دقیق و مصرف داروها با میزان تعیین شده اهمیت زیاد دارد. دستگاه فتوتراپی- فتوتراپی سبب کاهش سطح بیلی روبین و کاهش خطرات ناشی از آن می شود و نیاز به تعویض خون را به طور مشخص کاهش می د هد. دستگاه گلوکومتر- عارضه هیپوگلیسمی یکی از عوارض شایع دوران نوزادی است که سبب بروز اختلالات عصبی و تکاملی می شود به همین دلیل تشخیص سریع و بالینی هیپوگلیسمی در نوزادان در معرض خطر از اهمیت زیادی برخوردار است. دستگاه شیردوش برقی- شیردوش به مادر کمک می کند تا بدون عجله و استرس مقدار بیشتری شیر بدوشد.

شیر دوش برای ادامه شیردهی موثر بوده و در بخش نوزادان راهنمای تغذیه با شیر مادر و راهنمای پیشگیری از بیماری های نوزادان در اختیار مادران گذاشته می شود و آموزش شیردهی بصورت C.D در دو نوبت برای مادران پخش می شود. در این بخش اتاقی مجزا با تجهیزات NICU موجود است. لباس نوزادان- لباس نوزاد با نشانه بیمارستان مهر (برای نوزادن دختر به رنگ صورتی و برای نوزادان پسر به رنگ آبی) استفاده می شود. بخش نوزادان با دو خط تلفن ۸۲۴۵۲۴۴۸ و ۸۲۴۵۲۴۴۹ در تمام اوقات شبانه روز جوابگوی مشکلات مادران شیرده است.
همچنین این بخش مجهز به اینترنت وایرلس (wifi) می باشد که بصورت رایگان در اختیار بیماران و همراهان محترم قرار می گیرد.

 

 

بیمارستان مهر تهران

 

 

بخش نوزادان بیمارستان مهر

بخش نوزادان بیمارستان مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *