بازدید این صفحه: 1034
درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

علائم آنفولانزا و سرما خوردگی را بشناسید

علائم آنفولانزا و سرما خوردگی را بشناسید

 

 

 

 

 

علائم آنفولانزا عبارت است از تب، سر درد، بدن درد، احساس خستگی مفرط، آبریزش بینی، عطسه، سرفه و احساس ناراحتی در سینه. علائم آنفولانزا به طور ناگهانی بروزمی یابند، به سرعت پیشرفت می کنند و بسیار  جدی تر از سرما خوردگی هستند. کسی که به آنفولانزا مبتلا می شود برای یک یا چند روز قبل از بروز علائم بیماری ناقل  ویروس است. همچنین تا پنج الی هفت روز بعد ار بروز علائم نیز ناقل باقی می ماند. برخی این ناقل بودن را تا زمانیکه تب قطع شود می دانند اما برخی معتقدند تا ادامه داشتن علائم دیگر مانند سرفه، آبریزش بینی و عطسه نیز احتمال پخش و انتقال ویروس وجود دارد. 

علائم سرما خوردگی را بشناسید

علائم رایج سرما خوردگی عبارت اند از گلو درد، آبریزش بینی، سرفه، گرفتگی بینی، لرز، ناراحتی در ناحیه سینه، خستگی و بدن درد. سرماخوردگی از یک تا دو روز قبل از بروز علائم قابل انتقال است و تا دو الی سه روز بعد از شدت یافتن بیماری نیز قابل انتقال باقی می ماند.

بیشتر از ۲۰۰ ویروس مختلف که باعث سرما خوردگی در افراد می شوند شناسایی شده اند. نوعی سرما خوردگی که دستگاه تنفسی را در گیر میکند بسیار سخت و آزار دهنده است اما مشکل پیچیده ای ایجاد نمی کند. علائم می توانند  تا ده روز باقی بمانند اما بیشترین احتمال انتقال در چند روز ابتدایی بروز علائم و همچنین زمانی است که بیمار تب دارد.

علائم آنفولانزا و سرما خوردگی را بشناسید

علائم آنفولانزا و سرما خوردگی را بشناسید

علائم مشترک بیماری ها را بشناسید

مجموعه ای از علائم مانند اسهال، تهوع و استفراغ که با  درد های ماهیچه ای و سر درد همراه است به این معنی است که شخص دچار آنفولانزای معده و یا مسمومیت غذایی شده است. در این مورد تشخیص بیماری دشوار می شود. در حالیکه آنفولانزای معده مسری است و مسمومیت مسری نمی باشد.

 

حساسیت های فصلی مستثنی هستند

برخی افراد دچار مشکلات تنفسی بسیار سخت هستند که به علت حساسیت های فصلی ایجاد میشود که مسری نیستند. برخی علائم آلرژی با سرما خوردگی و آنفولانزا یکسان است. علائم آلرژی عبارت اند از ضعف، آبریزش بینی، عطسه، گلو درد و سرفه. افرادی که حساسایت های فصلی دارند معمولا احساس خارش شدیدی در چشم ها و یا بینی دارند. با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مربوطه می توان علت آلرژی را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کرد.

پی بردن به تفاوت های بین سرما خوردگی، آنفولانزا و آلرژی در ابتدا کمی دشوار است. بعد از یک تا دو روز بعد از بروز بیماری علائم شروع بع تغییر می کنند. این تغییرات میتوانند به تشخیص بهتر بیماری کمک کند.

آلرژی به دلیل پر کاری سیستم ایمنی نیز بروز می یابد. موادی مانند گرد وخاک و یا گرده گلها وگیاهان و برخی غذاها سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با این مواد که برخی از آنها برای بدن مضر است تحریک میکند.

 

 

 

 

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

 

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *