بازدید این صفحه: 1061
راهکارهای تشخیص سرطان سینه

تشخیص سرطان سینه با انجام ماموگرافی

تشخیص سرطان سینه با انجام ماموگرافی

 

 

 

 

 

روبه روی آینه ایستاده و سینه خود را بررسی کنید

مقابل یک آیینه در جایی که از نور خوبی برخور دار است بایستید. حال ببینید تغییری در سایز، شکل ظاهری وکلی سینه احساس می کنید یا خیر. به یاد داشتته باشید اینکه یک سینه اندکی از دیگری بزرگ تر باشد مشکل خاصی نیست. 

در مرحله بعد به تغییر در رنگ پوست مانند قرمزی یا کبودی یا پوست پوست شدن مخصوصا در اطراف نوک پستان دقت کنید. به آرامی دست خود را بالا ببرید و با دست دیگر خود سینه را لمس کنید. ببینید تغییر غیر عادی در ناحیه زیر دست خود مانند برآمدگی احساس می کنید. وقتی دستتان را بالا می برید به شما کمک می کند تا راحت تر به تغییرات احتمالی پی ببرید.

مراقب ترشحات نوک سینه باشید

مایعات ترشح شده ار نوک سینه معمولا هشدار می دهند اما همیشه نشانه بیماری جدی نیستند. با فشار دادن نوک سینه ممکن است مقداری مایع ار آن خارج شود. این امری عادی است. اگر این ترشحات بدون فشار دادن نوک سینه ار آن خارج می شوند به پزشک مراجعه کنید. اگر این ترشحات فقط از یک سینه شما خارج می شود از پزشک بخواهید برایتان آزمایش تجویز کند. ترشحات خونی نیاز به بررسی های بیشتر و آزمایشات بیشتر دارد. هر گونه ترشح غیر عادی از نوک سینه باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. این ترشحات ممکن است دلیل دیگری به غیر از سرطان داشته باشند. مانند عفونت. 

راهکارهای تشخیص سرطان سینه

تشخیص سرطان سینه با انجام ماموگرافی

مراجعه فوری به پزشک

در صورت مشاهده هر گونه نشانه یا علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید. حتی اگر به تازگی آزمایش یا مامو گرافی انجام داده اید پزشک خود را از هرگونه تغییر در سینه ها با خبر کنید. سلول های سرطانی خیلی سریع در بافت نرمال رشد میکنند.  به محض اینکه متوجه تغییر و یا ناحیه غیر عادی در سینه شدید به پزشک مراجعه کنید.

مامو گرافی

 

تحقیقات نشان می دهد انجام مامو گرافی در تشخیص های اولیه  از هر آزمایش دیگری موثر تر است. پزشکان توصیه می کنند زنان بالای ۴۰ سال باید سالی یک بار آزمایش مامو گرافی انجام دهند. همچنین توصیه میشود زنان در دهه بیست و سی سالگی نیز آزمایش و تست های سالانه بدهند. مامو گرافی معمولا برای این رده سنی تجویز نمی شود مگردر موارد خاص و به توصیه پزشک.

خانم هایی که علائم جدی تر و سابقه فامیلی دارند خیلی جدی تر تحت آزمایشات و عکسبرداری های دوره ای قرار می گیرند.  در موارد پیشرفته تر مراحل تشخیص از آزمایش MRI استفاده میشود.آزمایش MRI مواردی را که ممکن است در آزمایش مامو گرافی مشخص نشده باشد نشان می دهد.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *