بازدید این صفحه: 845
علائم بیماری های واگیردار

چگونه ناقل بیماری بودن را به دیگران اطلاع دهیم

چگونه ناقل بیماری بودن را به دیگران اطلاع دهیم

 

 

 

ناقل بودن به این معنی است که شما قابلیت انتقال بیماری به اشخاص دیگر را دارید. وقتی مریض می شوید دانستن اینکه شما ناقل هستید یا خیر از آلوده کردن دیگران جلوگیری می کند. بیماری های شدید تنفسی مانند سرما خوردگی و آنفولانزا که ویروسی هستند به آسانی از فرد بیمار به افراد دیگر منتقل میشوند. بسیاری از عفونت هایی که  به دلیل وحود باکتری ها به وجود می آیند نیز میتوانند واگیر دار باشند. اگر واگیر دار بودن بیماری شما به موقع تشخیص داده شود می توانید از شیوع آن جلوگیری کنید.

علائم بیماری های مسری را بشناسید

 

دمای بدن خود را اندازه بگیرید

دمای عادی بدن بین ۳۶٫۵ تا ۳۷٫۵ درجه ساتی گراد است. دمای بالا تر از این دما تب در نظر گرفته می شود و احتمال اینکه شما ناقل هستید را بالا می برد. تب داشتن با سرما خوردگی به اندازه تب همراه با آنفولانزا شایع نیست اما به هر حال به این معنی است که شما ناقل هستید.

وقتی تب قطع می شود به این معنی است که بدن شما در حال مبارزه با بیماری  است. دمای بدن می تواند از طریق دهان، از طریق معقد و یا از طریق گوش اندازه گیری شود. تب ناشی از آنفولانزا چیزی ما بین ۳۷٫۸ و ۳۸٫۹ درجه سانتی گراد است که معمولا در بیشتر موارد بین سه تا چهار روز طول می کشد.

علائم بیماری های واگیردار

راه های پیشگیری از بیماری های مسری

دمای بدن از طریق غده ای در مغز به نام هیپوتالاموس تنظیم می شود. این غده گرمای بدن را به منظور کمک به دفاع از بدن بالا می برد.

ترشحات بزاغ دهان و بینی  خود را بررسی کنید

خلت وترشحات زرد یا سبز رنگ نشان دهنده میزان بالای عفونت تنفسی  و مسری بودن بیماری است.

کودکان با ترشحات زرد یا سفید رنگ در اطراف چشم ها نیز معمولا ناقل هستند. بیماری های تنفسی که همراه با ترشحات بینی و دهانی بی رنگ هستند معمولا بیماری هایی از قبیل سرما خوردگی، سینوزیت، لاریژیت و یا برونشیت هستند.  سیستم ایمنی بدن تولید ترشحات بینی را برای بیرون راندن بیماری از بد افزایش می دهد که باعث میشود راه بینی گرفته شود.  ترشحات بی رنگ وشفافی که بیشتر از یک هفته طول بکشد نیز نیازمند مراجعه به دکتر است. پزشک می تواند آزمایش هایی برای شما تجویز کند که تشخیص بیماری را آسان تر میکند. این بیماری ها میتوانند با تجویز آنتی بیوتیک ها درمان شوند.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

علائم بیماری های واگیردار

جلوگیری از بیماری های واگیر دار

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *