بازدید این صفحه: 925
درمان علائم یائسگی

مراحل و علائم یائسگی را چگونه میتوان بر طرف کرد

مراحل و علائم یائسگی را چگونه میتوان بر طرف کرد

 

 

 

 

یائسگی یک تغییر بیولیژیک است که زمانی که تخمدان ها تولید هورمون را قطع می کنند اتفاق می افتد. پایین آمدن سطح هورمون ها تاثیر منفی بر کیفیت زندگی شما خواهد داشت. با دیدگاهی درست، کمک های پزشکی و انجام مرحله به مرحله مواردی که در ادامه ذکر می شود  میتوان دوران راحت تری در این دوره را سپری کرد.

مراحل یائسگی

یائسگی چهار مرحله دارد که عبارت است از دوران قبل از یائسگی، نزدیک یائسگی، یائسگی و بعد از یائسگی.

منظور از دوران قبل از یائسگی از اولین پریود شما تا آخرین عادت ماهیانه می باشد.

درمان علائم یائسگی

مراحل و علائم یائسگی را چگونه میتوان بر طرف کرد

مرحله نزدیک یائسگی یکی دو سال قبل از یائسگی است. در بیشتر زنان این مرحله معمولا در سن چهل تا چهل و چهار سالگی اتفاق می افتد. در طی این دوران ممکن است شما پریود های نا منظم و علائم دیگر مربوط به یائسگی را تجربه کنید.

وقتی یک سال از آخرین عادت ماهیانه شما بگذرد شما یائسه شده اید. سن معمول یائسگی پنجاه و یک سالگی  است. اما می تواند زود تر یا دیر تر هم اتفاق بیفتد.

بیشترین ریسک های سلامتی در دوران بعد از یائسگی شروع می شوند که به علت میزان پایین تولید استروژن و پروژسترون است. از ابتدایی ترین خطرات و بیماری ها میتوان به پوکی استخوان و بیمار یهای قلبی اشاره کرد.

علائم و نشانه های یائسگی

علائم رایج عبارت اند از گر گرفتگی و تعریق، خشکی واژن، درد حین رابطه جنسی، مشکل در خوابیدن، سر درد، افزایش وزن و پایین آمدن متابولیسم بدن، ریزش مو و خشکی پوست.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *