بازدید این صفحه: 709
درمان ریزش مو برای زنان

رایج ترین شکل ریزش موی زنان چیست

رایج ترین شکل ریزش موی زنان چیست

 

ریزش مو در زنان معمولا یک عامل ژنتیکی قوی است که می تواند از مادر ، پدر و یا هر دو به ارث برده شده باشد و یا به آندروژن ریزش مو، برگردد. این نوع ریزش مو می تواند به محض رسیدن به سنین ۱۳ تا ۱۹ سالگی نوجوانان و یا حتی زودتر شروع شود .

این گونه ریزش مو در زنان چگونه درمان می شود ؟

مینوکسیدیل (روگین ) ۵% تنها پماد موضعی است که توسط FDA برای ریزش موی زنان تایید شده است و تنها با استفاده ی روزانه از این پماد رشد مجدد موی زنان تا ۸۱ % درمان می شود . انواع مایع مینوکسیدیل با ۲ تا ۵ درصد محلول در دسترس هستند . مینوکسیدیل وظیفه ی طولانی کردن دوره ی رشد موها را دارد و دادن زمان بیشتر به رشد موها باعث تراکم بیشتر آن ها می شود . اگر بیمار هستید رسیدن به نتایج مورد نظر سه تا چهار ماه طول می کشد و محصول باید یکبار در روز مصرف شود.

رایج ترین شکل ریزش موی زنان چیست -علت ریزش موی پشت سر زنان

رایج ترین شکل ریزش موی زنان چیست

آیا از دست دادن مو می تواند علامت مشکلات جدی باشد ؟

بله – آندروژن یک وضعیت پزشکی است که با تولید بیش از حد هورمون های مردانه ای به نام  آندروژن ، مشخص می گردد و می تواند علت ریزش مو در زنان شود . شایع ترین علت آندروژن در زنان به آندروژن تخمدانی وابسته است که  به عنوان سندروم تخمدانی پلی کیستیک شناخته می شود و علاوه بر ریزش مو ، علائم دیگری مثل چاقی ، جوش و قائدگی نامنظم دارد و از شایع ترین علل نا باروری است .

بسیاری از زنان سندروم متابولیک دارند . این سندروم ترکیبی از ۵ عارضه ی پزشکی مثل چربی شکمی و فشار خون بالاست که خطر ابتلا به دیابت ، حمله ی قلبی و سکته ی مغزی ر افزایش می دهد . اگرچه ریزش مو به دلیل  وجود آندروژن می تواند با مینوکسیدیل درمان شود اما شما به جستجو در مورد شرایط مراقبتی دیگر هم نیاز دارید .

—————————–
مترجم :آرزو گمرک چیان(رایج ترین شکل ریزش موی زنان چیست)

منبع : http://www.webmd.com

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *