بازدید این صفحه: 6744
ترشحات پنیری واژن

ترشحات واژن

ترشحات واژن

هرگونه ترشحات خارج شونده از بدن می تواند آزار دهنده باشد و این امر ناراحت کننده تر می شود اگر ندانیم چگونه از لحاظ بهداشتی با این ترشحات برخورد کنیم. بسیاری از این ترشحات طبیعی هستند و حالت قلیایی واژن راحفظ می کنند اما برخی می توانند نشان دهنده مشکلات جدی تری باشند که نیاز به رسیدگی و مراجعه به پزشک و درمان دارند. 

ترشحات طبیعی واژن معمولا ظاهری شفاف و یا شیری رنگ دارند. این ترشحات مانند روغنی طبیعی عمل می کنند که واژن را تمیز نگه داشته و از ورود میکرب ها جلوگیری می کند. این ترشحات بی بو هستند و ممکن است رقیق همراه با تکه های سفید رنگ باشند. اینگونه ترشحات طبیعی به سلامت واژن کمک می کنند.

انواع ترشح:

ترشحات غلیظ، سفید وپنیری مانند. این ترشحات معمولا نشان دهنده باکتری و عفونت است که معمولا با خارش و تورم لبه های واژن همراه است.

ترشحات زرد یا سفید یا طوسی رنگ. این نوع ترشح نیز با خارش و بوی نا خوشایند همراه است که باعث خارش و تورم می شود.

ترشحات زرد و سبز رنگ. ترشحات زرد یا سبز رنگ مخصوصا اگر غلیظ  و بد بو باشند طبیعی نیستند. این ترشحات می توانند به دلیل عفونت هایی که در هنگام برقراری رابطه جنسی منتقل می شود باشند.

ترشحات قهوه ای و یا خونی. این ترشحات میتوانند به دلیل عادت ماهیانه نا مرتب یا بیماری های جدی تری مانند سرطان باشد که با درد در ناحیه لگن و خونریزی واژن همراه است.

ترشحات زرد تیره. این نوع ترشح مخصوصا اگربا درد در ناحیه لگن همراه باشد نشانه بیماری سوزاک است.

ترشحات واژن قبل از پریود

ترشحات واژن هنگام رابطه

شرایط  بدن خود را بررسی کنید

عواملی که بر ترشحات واژن تاثیر می گذارند عبارت اند از چیز هایی که می خورید، چرخه عادت ماهیانه، مصرف قرص یا داروی خاص، شیر دادن، حاملگی و استرس . مصرف آنتی بیوتیک ها و محصولات بهداشتی واژن مانند صابون های عطری سطح پ هاش(میزان قلیایی بودن) واژن را به هم میزند. از عوامل دیگری که در این زمینه تاثیر گذارند میتوان به حاملگی، دیابت و یا هرگونه عفونت در نزدکی واژن اشاره کرد.

راه های درمان ترشح طبیعی

از دستمال مرطوب مخصوص کودکان استفاده کنید.

ترشحات اضافی را با دستمال مرطوب پاک کنید. سعی کنید فقط لایه های بیرونی را پاک کرده و دستمال را زیاد داخل واژن نبرید. بهتر است از پد ها ودستمال های مرطوب مخصوص کودکان استفاده کنید زیرا مواد شیمیایی آنها کم تر است.

لباس زیر خود را مرتبا عوض کنید.

۲ تا ۳ بار در روز لباس زیر خود را عوض کنید. این کار واژن را از تماس با باکتری ها محافظت می کند و بوی بد را کاهش می دهد. حتما از لباس زیر نخی استفاده کنید.

ترشحات واژن هنگام رابطه

ترشحات پنیری واژن

از پد استفاده کنید.

در صورت زیاد بودن ترشحات خود میتوانید از پد های مخصوص برای جذب استفده کنید.

منبع : www.wikihow.com

مترجم : شیوا نوری آذر

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *