بازدید این صفحه: 1390
علائم تومور مغزی خوش خیم

علائم خاموش تومور مغزی

علائم خاموش تومور مغزی

  • ضعف و بی حالی:

قشر حرکتی مغز شروع به کنترل تحرک ماهیچه های سراسر بدن می کند و قشر حرکتی راست ، سمت چپ بدن شمارا کنترل می کند و قشر حرکتی چپ، سمت راست بدنتان را به کنترل در می آورد. اگر در هر نقطه از امتداد قشر حرکتی تومور وجود داشته باشد سیگنال های حرکتی به طور کامل مختل می شوند و در نتیجه عملکردشان را از دست می دهند . اگر شما تومور مغزی داشته باشید در اعضای بدنتان هیچ دردی احساس نمی کنید اما دست یا پای چپ یا راست شما وقتی از آن استفاده می کنید واکنش نشان نمی دهد.

  • بریده بریده صحبت کردن یا لکنت زبان:

مشکلات گفتاری مثل لکنت زبان، مشکل در صدا کردن اجسام و یا فهمیدی چیزی که دیگران می گویند نشانه های کلیدی تومور در جلوی گیجگاه هستندو قسمت های ادراکی گفتار و زبان مغز به عملکرد تومور وابسته می شوند. دو قسمت گفتاری در سمت چپ مغز وجود دارد.ناحیه ی ورنیکه به ما اجازه می دهد گفتار دیگران را بفهمیم و درک کنیم و ناحیه ی بروکا اجازه می دهد ماهیچه ها فعال شوند و صدا ایجاد کنند.

تومور مغزی چیست

علائم تومور مغزی خوش خیم

  • از دست دادن تعادل :

یکی از مناطق بسیاری که در عملکرد حرکتی نقش حیاتی دارد ساقه ی مغز است. اگر شما به تازگی فهمیده اید که راه رفتن به خصوص در تاریکی برایتان سخت شده است و به یک طرف متمایل می شوید این می تواندنشانه ی وجود تومور مغزی در مخچه ی شما باشد.قسمت های مختلف مغز مسئول برقراری تعادل و هماهنگی شما هستند. همچنین مشکلات تعادلی می توانند علائم خاموش تصلب بافت ها باشند.

منبع: www.rd.com

مترجم: آرزو گمرک چیان

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *