بازدید این صفحه: 997
صبحانه مناسب

چه مواد غذایی برای صبحانه مناسب هستند

چه مواد غذایی برای صبحانه مناسب هستند

 

 

روز خود را سالم شروع کنید

شما ممکن است در روزهای میانی هفته که سر کار می روید به صبحانه ای که می خورید توجه نکنید؛ اما انتخاب مواد غذایی سالم برای صبحانه می تواند باعث احساس راحتی شما در روز شود. تنها این نیست ، خوردن صبحانه ی سالم در هر روز می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت و سرطان را کاهش دهد.

در این متن سعی داریم تا مواد غذایی مضری را که به اشتباه در صبحانه مصرف می کنید معرفی کنیم تا از آن ها بپرهیزید.

  • ژامبون و سوسیس : گوشت های فرآوری شده مثل ژامبون و سوسیس نیترات دارند که این نیترات باعث بروز سرطان روده بزرگ می شود.
  • حبوبات شیرین: برخی از حبوبات شیرین مملو از کربوهیدرات و شکر هستند و هنگامی که آن ها را می خورید قند خونتان تخلیه می شود و پایین می آید ، در عوض حبوباتی را انتخاب کنید که پروتئین و فیبر بیشتری دارند و یا می توانید بادام زمینی و گردو که فیبر و پروتئین آن ها بیشتر است بخورید.
صبحانه مناسب

چه مواد غذایی برای صبحانه مناسب هستند

  • شیرینی های بسته بندی شده: این شیرینی ها مثل انواع پن کیک و کلوچه ها، دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند و این درحالیست که شیرین کننده های طبیعی سالم تر اند. بسیاری از شربت های مصنوعی موجود در بازار از مقدار زیادی شیرین کننده ی ذرت با فروکتوز بالا تشکیل شده اند و در حال حاضر بیشتر فرآورده های غذایی بسته بندی شده حاوی این شیرین کننده ها می باشند.

کدام مواد غذایی برای صبحانه مناسب هستند؟

به طور کلی بهتر است برای داشتن صبحانه سالم از گندم که پروتئین دارد استفاده کنید پزشکان جوی دو سر با دانه ی کتان، گردو،دارچین، سرشیر، نان جوی سبوس دار، کره ی بادام زمینی و میوه را توصیه می کنند.

نان جوی سبوس دار یکی از سالم ترین صبحانه هاست . کره ی بادام زمینی مقدار زیادی ویتامین E و پروتئین دارد و نشان داده شده که دارچین به کاهش سندروم مقاومت در برابر انسولین کمک می کند.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم : آرزو گمرک چیان

منبع : www.besthealthus.com

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *