بازدید این صفحه: 1384
یبوست طولانی مدت

درمان سریع و طبیعی یبوست

درمان سریع و طبیعی یبوست

یبوست معمولا به دلیل کمبود فیبر و یا آب در رژیم غذایی بروز می یابد. همچنین می تواند بر اثر کم تحرکی یا بر اثر عوارض جانبی برخی دارو ها باشد. می توان گفت همه افراد این شرایط را تجربه می کنند اما خبر خوب این است که را ههای درمان طبیعی بسیاری برای این بیماری وجود دارد. با تغییراتی نه چندان پر هزینه و دشوار می توانید این مسئله را حل کرده و با آن کنار بیایید.

آب بیشتری بنوشید

مدفوع سفت و خشک رایج ترین دلیل یبوست است. بنابر این هرچه آب بیشتری بنوشید دفع راحت تری خواهید داشت. نوشیدن آب زمانیکه فیبر غذا ها را بیشتر می کنید اهمیت بیشتری می یابد. مردان باید حداقل ۹ لیوان معادل ۲٫۲ لیتر در روز مایعات مصرف کنند. از نوشیدنی های حاوی کافئین پرهیز کنید. آب جوها و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و سودا و الکل ادرار آور هستند. نوشیدنی های ادرار آور بدن را خشک کرده و باعث یبوست می شوند. نوشیدنی های دیگری مانند انواع شربت ها، سوپ های رقیق و چای های گیاهی منابع خوبی برای تامین آب بدن هستند.  

 فیبر

مصرف فیبر را در رژیم روزانه خود افزایش دهید. مواد غذایی سرشار از فیبر عبارت اند از: سیب، تمشک، اسفناج، بروکلی، هویج ، دانه کدو تنبل و تخم افتاب گردان.

آلو خشک بخورید

آلو خشک سرشار از فیبراست. همچنین منبع غنی از سوربیتول که یک محرک برای روده بزرگ است می باشد. اگر طعم آلو را دوست ندارید می توانید از شربت آن استفاده کنید هرچند که شربت آن حاوی مقدار کمتری فیبر است. 

از خوردن پنیر و محصولات لبنی پرهیز کنید

پنیر و محصولات لبنی معمولا حاوی لاکتوز هستند که این لاکتو زممکن است در برخی افراد ایجاد گاز، دل پیچه و یبوست کند. اگرمشکل یبوست دارید مصرف  شیر و پنیر وسایر محصولات لبنی را تا زمانی که احساس بهبودی نکنید کاهش دهید. در میان لبنیات ماست استثنا است. مخصوصا اگر از ماست پروبیوتیک استفاده کنید. این ماست باعث روان شدن و راحتی در دفع می شوند.

يبوست چه عوارضي دارد

یبوست طولانی مدت

روغن کرچک بخورید

روغن کرچک به تحریک روده کمک می کند. همچنین باعث چرب شدن روده و آسان تر شدن دفع مدفوع می گردد. حتما به میزان دز تعیین شده استفاده کنید زیرا استفاده بیش از حد از آن عوارض جانبی مانند بروز سرگیجه تهوع، اسهال و درد قفسه سینه می شود. خوردن روغن کرچک برای خانم های بار دار توصیه نمی شود. به یاد داشته باشید روغن ماهی یبوست را افزایش می دهد. مگر در صورت تجویز پزشک از روغن ماهی استفاده نکنید. 

فست فود و غذاهای آماده را حذف کنید

نان سفید، انواع پاستا و نان های صبحانه اغلب حاوی آرد هستند که میزان فیبر را کاهش می دهد. خوراکی های غیر بهداشتی و غداهای چرب و شیرین باعث یبوست می شوند. غذاهای سرخ کردنی مانند سیب زمینی سرخ کرده، انواع سوسیس و چیپسها یبوست را افزایش می دهند.

مترجم / شیوا نوری آذر

منبع : www.wikihow.com

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *