بازدید این صفحه: 1566
رفع بوی بد بدن

راه های از بین بردن بوی بد بدن

راه های از بین بردن بوی بد بدن

 

 

 

 اولین و رایج ترین راه حل برای دفع بوی عرق بدن دوش گرفتن است. بوی بدن به علت وجود باکتری ها ایجاد می شود. بنا بر این حمام کردن تا حد زیادی می تواند به رفع بو کمک کند. استفاده از صابون های ضد باکتری نیز می تواند مثمر ثمر باشد. هنگام دوش گرفتن توجه بیشتری به قسمت هایی مانند زیر بغل و پا ها که بیشترین بو را تولید می کنند داشته باشید.  

دئودرانت و اسپری های ضد عرق

استفاده از انواع دئودرانت ها و ضد عرق ها در کاهش بوی بدن موثر است. بر خلاف دئودرانت ضد عرق ها تعرق بدن را کاهش می دهند اما دئودرانت ها فقط بوی بدن را از بین می برند.

آب اکسیژنه

میتوانید به جای استفاده از دئودرانت و ضد عرق ها از مخلوط یک قاشق چای خوری اب اکسیژنه ۳% و یک فنجان آب استفاده کنید. مخلوط را به خوبی به هم زنید سپس یک تکه پارچه را با این مخلوط مرطوب کرده وبه زیر بغل خود بمالید.

سنگ زاج

سنگ زاج یک ماده معدنی است که خاصیت ضد باکتریایی آن از بوی بد بدن تا حد زیادی جلوگیری می کند. سنگ زاج و یا پودر آسیاب شده آن را به زیر بغل خود بمالید اگر پوستتان بر اثر تعریق مرطوب است بعد از مالیدن سنگ زاج به زیر بغل سنگ را بشویید.

گِل

اگر در طبیعت هستید ودسترسی به دئودرانت ندارید می توانید مقداری گِل را به زیر بغل خود بمالید وپس از خشک شدن آن را بشویید. این کار پوست های مرده را که باعث ایجاد بوی بد می شود از بین می برد.

رفع بوی بد بدن

راه های از بین بردن بوی بد بدن

نواحی بد بو را با سرکه اسپری کنید

اگر همچنان مخالف مصرف مواد ضد عرق شیمیایی هستید، راه حل های طبیعی بیشتری را امتحان کنید.

سرکه یک ضد عفونی کننده طبیعی است که به از بین بردن باکتری ها کمک می کند. مقداری سرکه سفید و یا سرکه سیب را به جاهایی که بو می دهد اسپری کنید سپس پوست خود را خشک کنید. اگر با سرکه مشکل دارید می توانید از مواد طبیعی دیگر مانند روغن درخت چای یا روغن فندق استفاده کنید. 

از شربت رقیق شده لیمو استفاده کنید

شربت لیمو یک ضد باکتری طبیعی قوی است. به همین دلیل بوی بد بدن را به سرعت از بین می برد. برای مالیدن شربت لیمو به زیر بغلتان می توانید لباس یا تکه پارچه را در شربت لیمو فرو ببرید و به زیر بغل خود بمالید. شربت لیمو بسیار اسیدی است که ممکن است پوستتان را اذیت کند بنابر این اگر دچار مشکل شدید زیر بغل خود را بشویید و چند ساعت صبر کنید. همچنین میتوانید شربت را با آب رقیق کنید. 

رژم غذایی سالم داشته باشید

چیزهایی که می خورید بر بوی بدن شما تاثیر میگذارد. برای کاهش بوی بدن از خوردن غذا های زیر خود داری کنید:

مصرف زیاد گوشت قرمز، سیر و پیاز، غذاهای تند و غداهای با مواد نگهدارنده زیاد که حاوی میزان زیادی شکر هستند. همچنین از نوشیدنی های حاوی کافئین زیاد نیز پرهیز کنید. غذاهایی که باید سعی کنید بیشتر از آنها استفاده کنید عبارت اند از: سبزیجات برگ دار، غلات، دانه ها و آجیل خام، روغن های زیتون، آوو کادو و سالمون، و سبزیجاتی که به پاکسازی داخلی شما کمک می کنند مانند جعفری، نعنا، رز ماری، آویشن و مرزنجوش.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

منبع : www.wikihow.com

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *