بازدید این صفحه: 12128
رسوب کلسیم در قلب جنین

فوکوس اکوژن در داخل قلب جنین

فوکوس اکوژن در داخل قلب جنین

فوکوس اکوژن در داخل قلب یا EIF وجود یک نقطه ی نورانی در قلب جنین است که از طریق سونوگرافی دیده می شود ( این نقطه های نورانی تحت تاثیر سونوگرافی روشن تر به نظر می رسند) و به دلیل رسوب کلسیم در ماهیچه های قلب جنین رخ می دهد . فوکوس اکوژن قلب در ۳ الی ۵ درصد بارداری های طبیعی دیده می شود و به تنهایی هیچ مشکلی در سلامت جنین به وجود نمی آورد . این بیماری هیچ تاثیری بر سلامت و عملکرد قلب ندارد . فوکوس اکوژن در قلب اغلب طی سه ماه سوم بارداری از بین می رود و مشکل یا نا هنجاری کروموزومی ایجاد نمی کند و EIF تغییرات معمول یا متفاوتی را به همراه دارد.

ارتباط فوکوس اکوژن در قلب با تولد نوزاد ناقص :

محققان دریافتند که بین EIF و مشکلات کروموزومی رابطه وجود دارد . این مشکلات کروموزومی که گاهی در جنین دیده می شوند سندروم دان ، تریزومی ۱۳ و آنوپلوئیدی هستند و گاهی ابتلا به فوکوس اکوژن در قلب ۸/۲۸ درصد در مشکلات کروموزومی تریزومی ۲۱ ( سندروم داون ) دیده می شوند در این موارد EIF ایزوله می شود و هیچ فرا صوتی از آن تشخیص داده نمی شود . بعضی از مطالعات نشان می دهند که خطر ابتلا به اختلالات کروموزومی حدودا دو برابر به پیشینه ی زنان بستگی دارد و مطالعات دیگری منتشر شده اند که ثابت کردند خطر ابتلا به سندروم داون و قتی که EIFدر دوره ی سه ماه جنینی وجود داشته باشد یک درصد است.

رسوب کلسیم در قلب جنین

فوکوس اکوژن در داخل قلب جنین

یک نشانه از مشکلات کروموزومی :

EIF یا فوکوس اکوژن در قلب یک نشانه است که می تواند به تغییر کروموزوم های موجود کمک کند. به طور کلی خطر ابتلا به این بیماری در صورتیکه عوامل مخاطره آمیز دیگری وجود نداشته باشند کم است. در بسیاری از نوزادان که اختلالات کروموزومی دارند هیچ علامت خاصی در سونوگرافی دیده نمی شود . عوامل دیگری که مشاور ها در مورد آنها گفت و گو می کنند شامل موارد زیر هستند :

  • سن مادر : با افزایش سن مادر احتمال مبتلا شدن نوزاد به این بیماری بیشتر می شود.
  • نتایجی که از آزمون های سه گانه بدست می آیند.
  • علائم یا شواهدی که از طریق سونوگرافی جنین بدست می آیند و نشان می دهند در جنین مشکلات کروموزومی دیده می شود.

آزمایش:

آمینوسنتز یک آزمایش برای تشخیص مشکلات کروموزوم نوزادان است و آمینوتیک مایعی است که جنین را در رحم احاطه کرده است . در این آزمایش مقدار کمی از مایع آمینوتیک نمونه برداری و بررسی می شود. این آزمایش بسیار با دقت انجام می شود اما با این وجود خطر سقط جنین تا حد کمی در آن وجود دارد . این آزمایش باید هر دو هفته یکبار انجام شود و اگر نتیجه ی این آزمایش نرمال باشد فوکوس اکوژن در قلب نامحسوس است و جایی برای نگرانی وجود ندارد . معمولا این آزمایش هفته ی پانزدهم تا هفته ی بیستم ( در طول سه ماهه دوم بارداری) انجام می شود.

کانال-مریض-خونه

مترجم : آرزو گمرک چیان

منبع : en.m.wikipedia.org

فروش طرح گلدوزی
  1. مصی

    با سلام. در هفته ۲۸ بارداری هستم. در هفته ۱۹ اکو انجام دادم که دکتر گفت یک فوکوس اکوژن در بطن راست قلب جنین هست.با توجه به اینکه تمام غربالگری هام و سونو ان تی و آنومالی اسکنم خوب بود نیازی به بررسی بیشتر دارم؟نیاز هست دوباره در ۳ماه سوم دوباره اکو انجام بدم؟باتشکر از پاسخگویی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *