بازدید این صفحه: 861
بیماری های رایج مربوط به پا

بیماری های رایج مربوط به پا پارت دوم

بیماری های رایج مربوط به پا پارت دوم

 

 

زگیل های رونده

این نوع زگیل ها در کف پا رشد می کنند. ویروس این بیماری از طریق پوست ترک خورده وارد بدن می شود. ویروس این بیماری می تواند از طریق تماس پوست با پوست و یا از استخر ها و حمام های عمومی منتقل شود. این زگیل ها دردناک هستند. گاهی آنقدر دردناک هستند که نمی توان از درمان آنها چشم پوشی کرد. می توانید از اسید سالی سیلیک برای از بین بردن آنها استفاده کنید. اما درمان های قطعی تر مانند سوزاندن، فریز کردن و لیزر و جراحی در موارد جدی تر بهتر جواب می دهند.

قارچ

در نوع دیگری از عفونت قارچی پا شاهد پوست پوست شدن، خارش، سوزش و برخی اوقات تاول هستیم. این نوع قارچ معمولا مسری است و از طریق تماس مستقیم ویا راه رفتن بر سطح مکان های عمومی مانند استخر منتقل می شود. اصلی ترین علت بروز این قارچ ها کفش های تنگ است که مانع جریان هوا می شوند. درمان ها در این زمینه شامل لوسیون های ضد قارچ و در موارد جدی تر مصرف قرص های مخصوص می باشد.  

انگشت چکشی

بیماری های رایج مربوط به پا

بیماری های رایج مربوط به پا پارت دوم

زمانی که ماهیچه های اطراف مفاصل از بالانس خارج می شوند باعث بروز عارضه های دردناک می شوند. این بیماری عموما انگشت دوم، سوم، یا چهارم پا را از قسمت مفصل میانی خم می کند. علت بروز این بیماری ممکن است عوامل وراثتی و یا استفاده از کفش های تنگ  و یا جراحت های کهنه انگشتان باشد. استفاده از کفش های مخصوص و مناسب و در موارد جدی تر جراحی، پیشنهاد های درمانی این عارضه هستند.

فرو رفتگی ناخن در گوشت پا

این عارضه به نظر ساده می آید اما بسیار دردناک است و باعث عفونت های جدی می شود. راه های جلوگیری از بروز این عارضه کوتاه نگه داشتن ناخن و استفاده از کفش های مناسب است. در موارد خفیف تر نگه داشتن پا در آب گرم، تمیز نگه داشتن و قرار دادن تکه ای پارچه نخی بر روی محل جراحت کمک کننده است. از طریق جراحی سرپایی نیز می توان قسمت یا کل ناخن را بیرون کشید.

صافی کف پا

این شرایط به زمانی اطلاق می شود که کف پای شما کاملا با زمین تماس پیدا می کند. این عارضه می تواند به دلیل جراحت و یا عواملی مانند رماتوئید و یا آرتروز اتفاق بیفتد. بسیاری از افراد علائم را ندارند گرچه افزایش وزن و کفش های نامناسب و ایستادن زیاد ممکن است باعث پا درد شوند. ورزش های مخصوص پا و همچنین استفاده از کفی های مخصوص می توانند کمک کننده باشند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *