بازدید این صفحه: 2496
درمان رفلاکس معده

درمان رفلاکس معده با توصیه های طب سنتی

درمان رفلاکس معده با توصیه های طب سنتی

به گفته غلامرضا کردافشاری : در افرادی که مشکل ریفلاکس و برگشت غذا یا اسید به مری و ترش کردن دارند، می‌توانند تقویت کننده های معده را نیم ساعت بعد از غذا همراه با کمی عرق نعنا و آبجوش و عسل مصرف کنند
بنا بر گفته وی همچنین کسانی که مشکل برگشت اسید معده دارند می‌توانند کمی تخم بارهنگ نیز به آبجوش و عسل و عرق نعنا مخلوط کنند. این دارو باید حتما بعد غذا مصرف شود تا با خاصیت قبضی که دارد دهانه معده را تنگ کرده و از برگشت غذا یا اسید جلوگیری کند.

درمان رفلاکس معده

درمان رفلاکس معده با توصیه های طب سنتی

این استاد دانشکده طب سنتی اظهار داشت: اکثر افرادی که دچار نفخ و یا سایر مشکلات گوارشی هستند, دچار یبوست نیز خواهند شد و نکته مهم این که ممکن است خود فرد متوجه به یبوست نبوده و در جواب سوال شما هم اعلام کنند که یبوست ندارند ولی وقتی دقیق پرسیده شود, متوجه خواهید شد که تخلیه کامل معده و روده روزانه صورت نمی‌گیرد

کردافشاری بیان کرد: در این موارد استفاده از روغن مالی شکم با روغن‌های گرم و ملین مثل زیتون، کرچک، مصطکی، قسط و سیاهدانه و … روزی ۴-۵ بار در جهت عقربه‌های ساعت می‌تواند موثرباشد.
بادکش شکم نیز باعث گرم شدن و افزایش حرکات روده و تحلیل نفخ می‌شود, مصرف داروهایی مانند آلو، انجیر، خاکشیر، ترنجبین, مالجبن و … می‌تواند موثر باشد.
البته همانطور که می‌دانید موضوع یبوست از مباحث کلیدی طب سنتی است همچنین یکی از علل ایجاد مشکلات گوارش نزله و ضعف دماغ (مغز) است که باید به آن نیز اهمیت داده شود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *