بازدید این صفحه: 1142
کاهش ریزش مو

کاهش ریزش مو با مصرف غذای سالم

کاهش ریزش مو با مصرف غذای سالم

 

ریزش روزانه بیشتر از ۱۰۰ تار موی سر دراثر شست‌وشو و یا شانه زدن طبیعی نیست که می‌توان با استفاده میوه، سبزیجات و و بیوتین تا حدودی مانع ریزش آن شد. برای داشتن موهای قوی و سالم به کارهایی بیش از مراقبت از مواد غذایی که مصرف می‌کنیم نیاز است.به طور مثال سیگار کشیدن، به هم خوردن توازن هورمونی و نداشتن خواب کافی بر سلامت مو نیز اثر دارد که با رعایت یک رژیم غذایی سالم سرشار از سبزیجات و میوه می‌توان روند ریزش مو را کاهش داد

آهن

آهن یک ماده معدنی ضروری است که در منابع غذایی حیوانی و منابع غذایی گیاهی وجود دارد.جگر، گوشت گوساله،ماهی، سبزیجات، غلات غنی شده، لوبیا، و تخم کدو حلوایی از منابع مفید آهن در رژیم غذایی هستند.زنان گیاهخوار امکان دارد بیش از سایرین به فقر آهن دچار شوند.

پروتئین

استفاده پروتئین کافی می‌تواند آمینو اسیدهای ضروری را برای تقویت مو تامین کند، بنابراین گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی برای داشتن موهای قوی لازم است.کمبود پروتئین می‌تواند منجر به ریزش مو شود و غذاهای دریایی، گوشت مرغ، شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، لوبیا،سویا و گوشت گاو بدون چربی از منابع سرشار پروتئین هستند.گیاهخواران می‌توانند پروتیین را از منابع غیر حیوانی مانند تمپه (یکی از فراورده‌های سویا)،توفو (از فراورده‌های سویا)، نان گندم سبوس دار، کره بادام زمینی، برنج قهوه‌ای، عدس، کوینولا (نوعی غلات)، آجیل، کلم بروکلی، سیب زمینی، و غیره مصرف کنند.

کاهش ریزش مو

کاهش ریزش مو با مصرف غذای سالم

ویتامین C

C سبب جذب خوب آهن می‌شوند. سعی کنید که منابع آهن را همزمان با یک منبع ویتامین C استفاده از کنید.منابع خوب ویتامین C همچون مرکبات، سبزیجات برگ سبز، سالاد، سیب زمینی پخته، گوجه فرنگی استفاده کنید

اسیدهای چرب امگا ۳

این چربی می‌تواند در حفظ سلامت، جلوگیری از ریزش، خشک شدن و شکنندگی مو کمک کند.منابع خوب امگا ۳ شامل ماهی تن، سالمون، ماهی خال مخالی و گردو می باشند.

بیوتین

ازمنابع خوب بیوتین عبارتند از مخمر آبجو، بلغور گندم، عدس، دانه آفتابگردان، سویا، و گردو است .

روی

روی نیز هم چون دیگر ویتامین‌های مفید برای تغذیه مو است. صدف، گوشت بدون چربی گاو، کره بادام زمینی، بوقلمون، و تخم کدو حلوایی از منابع سرشار از روی هستند .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *