بازدید این صفحه: 457
پیشگیری از سرطان مثانه

پیشگیری از سرطان مثانه با داروی تجویزی برای سرماخوردگی

پیشگیری از سرطان مثانه با داروی تجویزی برای سرماخوردگی

پژوهشگران ژاپنی متوجه شدند که یک داروی تجویزی برای درمان سرماخوردگی می تواند در جلوگیری از گسترش سرطان مثانه نیز موثر باشد .
محققان در پی مطالعه ای جدید دریافتند که استفاده از نوعی داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی مانع از گسترش سرطان در موش ها می شود و همین طور مقاومت بدن آنها را در برابر شیمی درمانی کاهش می دهد .
سرطان مثانه را می توان به دو نوع تقسیم کرد: تهاجمی به عضله که در مرحله ۴ آن، ۱۰ درصد امکان دارد بیمار پنج سال دوام آورد و نوع تهاجمی به غیرعضله که ۹۰ درصد ممکن است پنج سال بقا وجود داشته باشد .
در آزمایش هایی که در دانشگاه هوکایدو ژاپن انجام گرفته، سلول های سرطان مثانه با آنزیمی درخشان نشانه گذاری شدند که به پژوهشگران امکان می داد واکنش سلول ها به درمان را ردیابی کنند. سپس این سلول ها به موش ها تزریق شد .
این سلول ها به محض ورود به بدن موش ها تکثیر شدند و پس از ۴۵ روز تومورهای متاستاز یافته در کبد، ریه ها و استخوان موش ها تشخیص داده شدند .
اما پژوهشگران دریافتند که تزریق فلوفنامیک اسید، دارویی که بعضی مواقع برای درمان سرماخوردگی تجویز می شود، گرایشات تهاجمی سلول های سرطانی را از بین برد و سبب اثرگذاری مجدد داروهای شیمی درمانی شد .
سرطان مثانه که نهمین سرطان مرگبار در اروپا است، سال ۲۰۱۲ میلادی در سراسر جهان نزدیک ۱۶۵ هزار قربانی گرفت .
کسانی که زیاد سیگار می کشند، احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان مثانه دارند، به طوری که حدود ۵۰ درصد مردان سیگاری امکان ابتلا به سرطان مثانه را دارند و این مقدار در زنان سیگاری به ۳۱ می رسد
علت های شغلی نیز در ابتلا اهمیت دارد، مانند کارگران صنایع رنگ و لاستیک سازی، نقاشی و نفت که بیشتر در معرض ابتلا هسنتد .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *