بازدید این صفحه: 344
ماساژ دادن پوست نوزاد

چرا نباید پوست نوزاد را با روغن گیاهی ماساژ داد

چرا نباید پوست نوزاد را با روغن گیاهی ماساژ داد

پزشکان بر این عقیده اند که پوست نوزادان را نباید با روغن‌های گیاهی ماساژ داد، زیرا سبب آسیب‌ طولانی مدت به پوست می‌شود .
والدین با ماساژ دادن پوست نوزاد خود با روغن زیتون و آفتاب گردان آنان را در معرض ابتلا به اگزما و دیگر مشکلات پوستی قرار می‌دهند، زیرا فکر می‌کنند این محصولات طبیعی به پوست زیانی وارد نمی‌کند.
بیشتر والدین از لحاظ تاثیرات عاطفی، بدن نوزاد خود را ماساژ می‌دهند. همچنین اعتقاد دارند این کار به تقویت سیستم گوارشی نوزاد و رشد مغز او کمک می‌کند. هرچند پژوهشگران دانشگاه منچستر انگلیس دریافتند حتی روغن‌های طبیعی می‌تواند موانع حفاظتی در پوست نوزاد را از بین ببرد .

درعین حال از بین هر سه نوزاد یک نفر دچار اگزمای پوستی می‌شود که این رقم در دهه ۱۹۴۰ به ازای هر ۲۰ نفر یک مورد بوده است. به اعتقاد کارشناسان فاکتورهای محیطی همچون تمایل والدین به مصرف از محصولات مختلف برای کودکان، رقم ابتلا به بیماری‌های پوستی را زیاد کرده است .
طبق گفته پزشکان این روغن‌ها روی پوست به اسیدهای چرب تبدیل شده و به ساختار پوست آسیب می‌زنند. همچنین به مواد حساسیت‌ زا اجازه می‌دهند به پوست نفوذ کرده و آب زیادی از پوست خارج کنند؛ این وضعیت خشکی و بروز بیماری‌های پوستی از قبیل اگزما را به دنبال خواهد داشت.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *