بازدید این صفحه: 742
نحوه خواباندن نوزادان

نحوه خواباندن نوزادان زیر یکسال چگونه باید باشد

نحوه خواباندن نوزادان زیر یکسال چگونه باید باشد

به گفته پزشکان امریکایی , نوزادان تا یکسالگی باید در تخت خودشان در اتاق والدین بخوابند .
نوزادان زیر یک سال برای کمتر شدن خطر مرگ ناگهانی باید در تخت خود در اتاق خواب والدین بخوابند.
نوزادان بایستی به صورت طاقباز روی یک سطح تمیز بدون اسباب‌بازی و پتو بخوابند. این دستورالعمل که از دهۀ ۱۹۹۰ وجود داشته، میزان مرگ‌ومیر اتفاقی نوزادان را حدود ۵۰ درصد کاهش داده‌است.
البته هنوز هم سالانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نوزاد در امریکا بر اثر اختلالاتی همچون «سندروم مرگ ناگهانی نوزاد» و خفگی و اختناق تصادفی جان خود را از دست می‌دهند.
تغییر عمده‌ای که در دستورالعمل‌های آکادمی اطفال امریکا، که آخرین بار سال ۲۰۱۱ منتشر شد، ایجاد شده، فراخوان ویژه برای خوابیدن نوزادان در تخت جداگانه در اتاق والدین برای ۶ ماه تا یک سال را دربرمی‌گیرد.

راشل مون از نویسندگان این دستورالعمل اظهار دارد: «والدین نباید نوزاد را در زمان خواب روی مبل، نیمکت یا تشک بادی تنها یا کنار فرد دیگری رها کنند. ما می‌دانیم که این سطوح بسیار پرخطر هستند.
محققان می‌گویند درخواست از والدین برای خواباندن نوزادشان به پشت و نه روی شکم به کم شدن میزان مرگ ناگهانی نوزادان از ۱۲۰ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار تولد زنده در سال ۱۹۹۲ به ۵۶ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار تولد زنده در سال ۲۰۰۱ کمک کرده‌است.

هر چند میزان مرگ‌ومیر نوزادان در اثر سندروم مرگ اتفاقی در سال‌های اخیر کاهش یافته‌است اما این موضوع هنوز هم قاتل شمارۀ یک نوزادان یک ماهه تا یک ساله به شمار می‌رود.
نوزادان در زمان خواب ممکن است بین ملحفه‌ها گیر کنند، زیر اسباب‌بازی‌ها خفه شوند، به زور خود را به گوشۀ صندلی یا مبل بکشانند یا دمای بدنشان افزایش یابد و یا تنفس‌شان بی هیچ دلیل مشخصی متوقف شود
سیگار کشیدن در خانه و قرار دادن نوزادان در معرض مواد مخدر یا الکل نیز ازجملۀ سایر عوامل خطرسازی است که سبب مرگ ناگهانی نوزادان می‌شود.
بسیاری از پزشکان متخصص اطفال سفارش می‌کنند که نوزادان را می‌توان از دو ماهگی در اتاق جداگانه‌ای خواباند و با استفاده از یک مانیتور آنها را کنترل کرد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *