بازدید این صفحه: 533
احساس درد

واگیر دار بودن احساس درد

واگیر دار بودن احساس درد

پژوهشگران در یک مطالعه جدید مدعی‌ شده‌اند که احساس درد می‌تواند مُسری و واگیردار باشد.
در این مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی چندین سری آزمایش انجام گرفت که اگرچه این آزمایش‌ها دردناک نبودند اما موش‌ها به گونه‌ای واکنش نشان می‌دادند که به نظر می آمد از ناحیه پا دچار سوختگی شده‌اند
بنا به گفته پژوهشگران آمریکایی، موش‌ها در واقع این حساسیت زیاد را از موش‌های دیگری که خودشان در ابتدا این درد را تجربه کرده بودند، گرفتند .
هر دو گروه موش‌ها در یک فضا قرار داشتند که تقریبا ۱.۵ متر از همدیگر دور بودند اما نمی‌توانستند همدیگر را ببینند. پژوهشگران اعتقاد دارند موش‌هایی که آزمایش‌های دردناک نداشتند در واقع این حس درد را از راه بو کردن به دست آورده‌ بودند .
بنا به گفته پژوهشگران آمریکایی در صورتی که این ادعا تایید شود می‌توان در مورد بعضی بیماری‌های عجیب همچون داشتن حس درد بدون هیچ دلیل منطقیِ پزشکی، توضیحات زیادی ارائه کرد.
در این مطالعه موش‌ها به سه گروه تقسیم شدند. یک گروه در دوران ترک مواد الکلی یا مخدر و دو گروه دیگر موش‌های سالم بودند. همچنین موش‌های یکی از گروه‌های سالم با موش‌های گروه اول هم اتاق بودند و گروه دیگر نیز در اتاقی جداگانه قرار گرفتند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، این تیم پژوهشی با انجام تعدادی از آزمایشت دریافتند که در موش‌ها “بو کردن” شاخص ترین وسیله در انتقال احساس درد به موش‌هایی است که آسیب فیزیکی ندیده‌اند .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *