بازدید این صفحه: 426
فواید رژیم غذایی مدیترانه ای

از فواید رژیم غذایی مدیترانه ای چه میدانید

از فواید رژیم غذایی مدیترانه ای چه میدانید

نتایج مطالعات پیشین حاکیست رژیم غذایی مدیترانه‌ای که شامل میوه، سبزیجات، غلات، خشکبار، چربی‌های سالم و ماهی است به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند
اما ته به حال بررسی های اندکی در مورد چگونگی اثر این رژیم غذایی بر جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های چشمی همچون دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد چشم) وابسته به سن صورت گرفته است.
پژوهشگران در این آزمایش‌ها به ارزیابی رژیم غذایی ۸۸۳ فرد ۵۵ ساله و بالاتر در پرتغال پرداختند. از این میان ۴۴۹ نفر در مرحله اول مبتلا به این بیماری چشمی بوده و ۴۳۴ نفر این عارضه را نداشتند.
به گفته پژوهشگران، مطالعات نشان داد که دنبال کردن رژیم غذایی مدیترانه‌ای با کم شدن ۳۵ درصدی خطر ایجاد دژنراسیون ماکولا وابسته به سن مرتبط بوده و خصوصا استفاده از مقدار زیاد میوه برای این منظور بسیار پر فایده است .
پژوهشگران همچنین سفارش کردند افرادی که از میزان زیادی کافئین مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به این بیماری چشمی هستند. از بین افرادی که میزان زیادی کافئین مصرف می‌کردند ۵۴ درصد دچار این بیماری نبوده و ۴۵ درصد به عارضه دژنراسیون مبتلا بوده‌اند .
پژوهشگران در مورد چرایی بررسی مصرف کافئین و اثر آن بر این بیماری بیان کردند: این ماده دارای آنتی اکسیدانی است که در جلوگیری از بعضی مشکلات جسمی همچون آلزایمر مفید است .
با این حال این بررسی هنوز ثابت نمی‌کند که مصرف قهوه و رژیم غذایی مدیترانه‌ای مستقیما خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *