بازدید این صفحه: 1207
آب نوشیدن

فواید و مضرات نوشیدن آب با معده خالی

فواید و مضرات نوشیدن آب با معده خالی

سوخت و ساز بدن را تقویت می کند

نوشیدن آب با معده خالی سرعت متابولیسم بدن را تا ۲۴ درصدزیاد می کند. این مسئله به خصوص برای افرادی که رژیم سخت می گیرند بسیار مفید است. افزایش سرعت متابولیسم به معنای تقویت سیستم هضم و گوارشی است. هر چه سریع تر غذا را هضم شود راحت تر می توانید برنامه های رژیمی را دنبال کنید. مصرف آب بلافاصله بعد از خواب روده بزرگ را پاک سازی می کند و جذب مواد مغذی را راحت ترمی سازد.

سبب کاهش وزن می شود

وقتی صبح ها با معده خالی آب می خورید تمام سموم را از بدن پاک می کنید و این سیستم گوارشی شما را تقویت می کند. کمتر حس گرسنگی پیدا می کنید و پرخوری ها کاهش می یابد. در نتیجه این کار جلوی اضافه وزن با پرخوری را می گیرد.

کاهش سوزش معده

مشکل سوء هاضمه به دلیل زیاد شدن اسیدیته معده است. وقتی اسیده معده به روده باز می گردد سبب سوزش معده می شوید. وقتی با معده خالی آب می نوشید این اسیدها رقیق شده و از بدن خارج می شود بنابراین مشکل سوزش معده کاهش یافته و معده آماده صبحانه می شود .

شفاف و سالم ماندن پوست

خشکی و کم آبی بدن سبب ایجاد چین و چروک و منافذ عمیق روی پوست می شود. در یکی از تحقیقات دریافتند که نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب با معده خالی جریان خون را در پوست زیاد کرده و سبب درخشش پوست می شود. همچنین نوشیدن آب فراوان در روز سموم را از بدن خارج می کند و سبب زیبایی و درخشش پوست می شود .

درخشش و نرم شدن مو ها

کم آبی بدن در رشد موها تاثیر زیادی دارد. مصرف مقداری آب باعث تغذیه موها می شود. ¼ وزن موها را آب تشکیل می دهد. بنابراین اگر بدن آب کافی دریافت نکند موها خشک و شکننده می شوند. خوردن آب در روز ضروری است اما اول صبح با معده خالی اثر زیادی روی کیفیت موها خواهد داشت .

جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت های مثانه

نوشیدن آب برای جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت مثانه بسیار ضروری است. واقعیت این است که مصرف آب با معده خالی اسیدهایی که سبب ایجاد سنگ کلیه می شوند را از بین میبرد. هر چه بیشتر آب بنوشید بیشتر در مقابل عفونت های مثانه ناشی از سموم مقاوم تر هستید

سیستم ایمنی بدن را مقاوم می سازد

مصرف آب با معده خالی به تعادل سیستم لنفاوی که سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد کمک می کند. سیستم ایمنی قوی بدن را از بیماری های گوناگون ایمن نگه می دارد و مانع بیمار شدن شما می شود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع:ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *