بازدید این صفحه: 620
درمان تومور مغزی با روش گامانایف

گامانایف چیست و چه کاربردی دارد

گامانایف چیست و چه کاربردی دارد

 

 

 

پرتوجراحی گامانایاف روشی است که اولین بار در سال ۱۹۶۸ مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا گامانایف در مراکز معدودی از جهان مورد استفاده بود٬ اما بعد از این که فایده‌های درمانی آن به اثبات رسید دامنه استفاده از آن گسترده شد. امروزه تقریبا سیصد مرکز جهانی از گامانایف استفاده می‌کنند. بر اساس آمار سال ۲۰۱۲ تعداد نزدیک به ششصد هزار نفر از بیماران با بیماری‌های مختلف مغزی با روش گامانایف معالجه و درمان شده‌اند. در این زمینه دستگاهی با دقت عمل گامانایف و با قابلیت کمک به این تعداد از بیماران، وجود ندارد.

گامانایف‌‍‍‍‍‍ پرفکسیون٬ پیشرفته‌ترین مدل گامانایف است که به عنوان استانداردی طلایی در پرتوجراحی شناخته می‌شود. در این روش درمانی روند درمان تومورهای مغزی کوتاه تر می شود، بدون درد و بدون نیاز به جراحی باز است و درنهایت راحتی و سلامتی را برای بیماران به ارمغان آورده است. برنامه کامپیوتری پیشرفته ای که در گامانایف هست متخصصان را در برنامه‌ریزی برای درمان یاری می‌کند.

گامانایف چگونه کار می کند؟

گامانایف محل بیماری در درون جمجمه را شناسایی می کند. جمجمه با قالبی استرئوتاکتیک ثابت می‌ماند وgamma-knife-doctors پرتوهای گاما از ۱۹۲ منبع کوبالت به محل بیماری هدایت می‌شوند. پرتوهایی با انرژی پایین از منبع‌های متعدد با دوزی بالا به نقاطی که هدف‌گیری شده‌اند٬ می‌تابند. این پرتوها به گونه‌ای تابیده می‌شوند که به قسمت‌های سالم مغز آسیبی نمی‌ رسانند. تکنولوژی پیشرفته در گامانایف امکان معالجه تومورهای مغزی را بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به عمل جراحی باز فراهم می‌کند به گونه‌ای که بیمار در یک روز مداوا و به خانه خود باز می‌گردد

گامانایف در درمان چه نوع بیماری‌هایی به کار می‌رود؟

گامانایف در درمان AVM(ضایعات عروقی در مغز)٬ تومورهای مغزی و بیماری‌های کارکردی به کار می‌رود. تومورهایی که با گامانایف معالجه می‌شوند، اندازه قطر آنها باید از ۵/۳ سانتیمتر کوچکتر باشد. در روش درمانی گامانایف نیاز به بیهوشی و مراقبت‌های ویژه از بین می‌رود. معالجه با گامانایف تنها در طول چند ساعت به اتمام می‌رسد و شرایطی را برای بیماران فراهم می‌کند که دیگر نیازی به جراحی شدن نداشته باشند. بیشتر بیماران بلافاصله بعد از درمان توانایی بازگشت به زندگی روزانه خود را بدست می‌آورند.

تفاوت عملکرد گامانایف در درمان تومورهای مغزی

brain-mr گامانایف روش پرتوجراحی است که توسط جراح سویسی٬ لارس لکسل به دنیای پزشکی معرفی شد و به روشی اشاره دارد که در آن تعداد زیادی از پرتوهای رادیواکتیو با انرژی پایین به محل بیماری تابیده می شوند. این پرتوها به بافت‌های سالم اطراف درون جمجمه آسیبی نمی رسانند چرا که پرتوها با قدرت تابش بالا فقط به نقطه‌‎ای که محل بیماری است تابیده می شود و در نتیجه بافت‌های اطراف از آسیب مصون می‌مانند.

گامانایف دقیق‌ترین است:

قابلیت فنی گامانایف دقتی ۳/. میلیمتری به آن می‌بخشد.

گامانایف موثرترین است:

هزاران مقاله علمی کارایی گامانایف را به اثبات رسانده است.

مطالعات علمی تایید کرده‌اند که

حدود ۳ هزار فقره مجله علمی درباره‌ی گامانایف به چاپ رسیده‌ است.

گامانایف در شمار زیادی از مراکز بکار برده می شود:

در حال حاضر ۳۰۰ مرکز درمانی در سراسر جهان از گامانایف استفاده می‌کنند.

گامانایف از سال ۱۹۶۸ کارایی خود را به اثبات رسانده است:

پرتو جراحی گامانایف از جمله روش هایی است که مدت ها است بکار گرفته می شود و موارد بکارگیری آن گسترده است.

دیگر روش های درمانی کارآمدی خود را با معیار گامانایف می سنجند:

در پرتوجراحی ها گامانایف به عنوان استانداردی طلایی تلقی می شود.

 

 

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *