بازدید این صفحه: 297
عفونت کلیه در دوران بارداری

شیوه های کنترل عفونت کلیه در دوران بارداری

شیوه های کنترل عفونت کلیه در دوران بارداری

 

 

در میان تحولات زیاد و گوناگونی که در دوره بارداری در بدن ایجاد می شود، می‌توان به افزایش احتمال خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری اشاره کرد .
به گفته بنیاد امور بیماری های خاص، تغییرات هورمونی و همین طور تغییرات فیزیکی که به همراه بزرگ شدن رحم در بدن ایجادمی شود ، می‌تواند به کاهش سرعت عبور ادرار در دستگاه ادراری منجر گردد .

هورمون پروژسترون، مسئول ایجاد تغییرات در کارکرد ماهیچه های صاف دیواره حالب می باشد و وزن رحم می تواند سبب احتباس ادرار در حالب شود .
همچنین جریان خونزیاد شده که در بدن زنان باردار وجود دارد، سبب افزایش فشار کار برروی کلیه ها می شود که نتیجه آن افزایش دفع ادرار در مقابل حرکات کاهش یافته حالب می باشد.

در آخر زنان باردار به طور معمول میزان گلوکوز ادرار زیادتری نسبت به زنان غیر باردار دارند. تمام این تغییرات در لوله ادراری آن را مستعد ایجاد عفونت می کند.
خوشبختانه عفونت های ادراری در دوره بارداری، به راحتی قابل درمان هستند و اگرچه ممکن است زنان باردار در خصوص مصرف دارو های تجویز شده نگران باشند، اما باید در نظر داشت، تعدادی از آنتی‌بیوتیک ها نیز وجود دارند که در درمان عفونت های کلیه و مجاری ادرار بسیار مفیدند و هم برای مادر و هم برای جنین بی خطر هستند.

در پایان باید این نکته را بیان کرد که خوشبختانه، از آنجایی که پیش آگهی بسیار خوبی برای بسیاری از موارد عفونت ادراری در دوره بارداری وجود دارد ، گسترش و انتقال عفونت به جنین بسیار نادر است.

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

 

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *