بازدید این صفحه: 1065
سرطان معده

آیا مواد غذایی ایجاد کننده سرطان معده را میشناسید

آیا مواد غذایی ایجاد کننده سرطان معده را میشناسید

متاسفانه سرطان معده مشکلات زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد. بعضی مواد غذایی در بروز این سرطان خطرناک نقش دارند و می توانند سبب ایجاد این عارضه را در بدن شما فراهم کنند. غذاهای دودی و فاسد از این دست موادخوراکی به شمار می روند در صورت ابتلا به این عارضه دچار نشانه هایی مانند کاهش وزن, کاهش اشتها,تهوع و استفراغ,اختلال در بلع خواهید شد .
دکتر مریم برخوردار اظهار داشت: یکی از سرطان‌های شایع در ایران سرطان معده است که متاسفانه در مراحل اولیه بدون نشانه بوده و دیرهنگام تشخیص صورت می گیرد .

وی با اشاره به اینکه استفاده طولانی مدت غذاهای دودی و خشک شده یا نمک سود علت اصلی برای سرطان معده است، خاطر نشان کرد: به علت غلظت بالای نیترات، این غذاها مستعد کننده سرطان معده هستند
سابقه جراحی معده، کاهش اسید معده و استفاده از غذاهای فاسد نیز عوامل خطرزا برای این بیماری هستند. آندوسکوپی و نمونه‌برداری از ضایعه معده می‌تواند تشخیص‌دهنده این نوع سرطان باشد .

برخوردار با بیان اینکه فاکتورهای ایجاد سرطان، ژنتیکی و محیطی است،استعمال سیگار یک فاکتور محیطی ایجاد سرطان به شمار می‌آید. این بیماری در بعضی موارد با نشانه هایی مثل کاهش وزن, کاهش اشتها,تهوع و استفراغ,اختلال در بلع,آنمی به علت فقر آهن بویژه در مردان و خون مخفی در مدفوع، بروز می کند .
سفارش این متخصص , استفاده از آب و غذای سالم و عدم استفاده از غذاهای دودی و فاسد و رعایت نکات مربوطه می‌تواند از ایجاد سرطان معده جلوگیری کند .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *