بازدید این صفحه: 946
خواص و مضرات پیتزا

همه چیز در مورد خواص و مضرات پیتزا

همه چیز در مورد خواص و مضرات پیتزا

گرفتگی عروق و ورود چربی‌های اشباع شده به بدن تنها یکی از مضرات استفاده از پیتزا به شمار می‌رود.
به طور معمول یک پیتزای معمولی حدوداً حاوی یک هزار و ۲۰۰ الی یک هزار و ۲۵۰ کیلو کالری است، اگر یک پیتزا را شش قسمت کنیم یک برش آن حدود ۲۰۰ کیلو کالری است. کسانی که نیاز بدنشان نسبت به کالری که بر حسب جنس و فعالیت در روز حدودا یک هزار و ۸۰۰ الی ۲ هزار است با استفاده این مواد غذایی همراه با نوشابه، تمامی نیاز روزانه‌اش را یکجا دریافت می‌کند .
نیاز بدن ما تنها مصرف کالری نیست،باید مواد مقوی و کافی همچون ریز مغزها و پروتئین به بدن برسد، چون زمان مصرف پیتزا و غذاهای مشابه، بدن حجم زیادی از چربی و کربوهیدرات را دریافت می کند.
استفاده ازپنیر پیتزا نیز سبب جذب چربی در بدن می شود، این ماده غذایی از چربی اشباع تشکیل شده و مصرف مواد غذایی چربی دار باعث ایجاد بیماری های قلبی، عروقی، کبد چرب و افزایش وزن در اشخاص می شود.
مصرف روزانه نمک در کشور ما باید سه الی پنج گرم باشد که با خوردن پیتزا و فست فودها این رقم تا حدود ۷ الی ۱۰ گرم افزایش می یابد و سبب جذب چربی و کالری در بدن می شود.
خوردن پیتزا و غذاهای شبیه به آن یک یا دو بار در ماه اشکالی ندارد، اما چنانچه بنیه غذایی اشخاص به طور روزانه تغییر کند و به سمت این مواد غذای کشیده شودبه بیماری های غیر واگیر مبتلا می شود.

ورزش نیز برای کاهش وزن موثراست،برای افرادی که به صورت روزانه پیتزای کامل استفاده می کنند یک ساعت ورزش شدید فقط ۳۰۰ کالری از بدن را می سوزاند و در رابطه با کالری های دریافتی تاثیری ندارد.
استفاده بیش از اندازه پیتزا سبب جذب اسید چرب ترانس در بدن می شود که وجود این ماده در روغن و چربي براي سلامتي خطرناک است و موجب ایجاد بيماريهاي قلبي، گرفتگی عروق، کبد چرب و سرطان می شود .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *