بازدید این صفحه: 882

طولانی تر شدن عمر با تأخیر در بلوغ جنسی

طولانی تر شدن عمر با تأخیر در بلوغ جنسی

احتمالاً در نگاه اول به نظر نمی رسد که میان سن بلوغ جنسی و طول عمر ارتباطی وجود داشته باشد؛ اما پژوهش ها محققان پرده از این راز برداشته است که وقت رسیدن به بلوغ جنسی در زنان با طول عمر آنهاارتباط دارد .
و به همین دلیل، احتمال رسیدن به نهمین دهه زندگی در دخترانی که عادت ماهانه در سنین بالاتر تجربه می کنند بیش از دیگران است .
آخرین تحقیقات به دست آمده گویای آن است که شروع عادت ماهانه بعد از ۱۲ سالگی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به طور چشمگیری کاهش می دهد. در کنار این مورد بسیار با اهمیت، دخترانی که در این گروه جای می گیرند کمتر به سمت گرایش پیدا می کنند و حتی کمتر به دیابت مبتلا می شوند. این در شرایطی است که بسیاری از دختران امروز به دلیل تغییرات جغرافیایی، تغییرات ژنتیکی و بعضی دلایل زیست محیطی قبل از ۱۲ سالگی اولین قاعدگی خود را تجربه می کنند.
شروع قاعدگی قبل از سن ۱۲ سالگی نه تنها سلامت عمومی بدن را زیاد می کند بلکه احتمال ورود به دنیای ۹۰ سالگی را نیز افزایش می دهد. در واقع، تجربه قاعدگی در سنین پایین آسیب پذیری بدن دختران برابر بیماری ها را زیاد کرده و زمینه را برای پیدایش بیماری های مختلف به بدن آنها افزایش می دهد .
، اگر فرزند دختری دارید که قبل از ۱۲ سالگی اولین قاعدگی خود را پشت سر گذاشته است مراجعه به پزشک را فراموش نکنید، جدی نگرفتن این موضوع می تواند تبعات ناخوشایندی برای دختر شما به دنبال داشته باشد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *