بازدید این صفحه: 700
رابطه جنسی در هفته آخر بارداری

خطرات رابطه جنسی در هفته آخر بارداری

خطرات رابطه جنسی در هفته آخر بارداری

دوران بارداری دورانی است که غالب زنان آن را تجربه می کنند اما باید آگاه باشند این شرایط خاص نیاز به مراقبت های وژه ای دارد چرا که هرگونه کار بی مبالاتی سبب صدمه به جنین می شود. یکی از عواملی که برای زوج ها همیشه مبهم بوده این است که آیا می توانند در طول بارداری رابطه جنسی داشته باشند که به فرزندشان آسیبی وارد نشود.
به گفته متخصصان در پاسخ به این سوال که آیا خانم های باردار در طول دوران بارداری باید از رابطه جنسی پرهیز کنند بیان کرد خیر؛ رابطه جنسی معمولی به جنین آسیبی وارد نمی کند اما بهتر است خانم های باردار در ماه آخر تعداد دفعات نزدیکی خود را کم کنند البته اگر در معرض زایمان زودرس باشند یا به تشخیص پزشک خود دچار حاملگی خطرناک باشند بهتر است از نزدیکی در ماه های آخر اجتناب کنند.

به طور معمول در یک بارداری عادی نزدیکی برای زن باردار سالم و همسرش ایرادی ندارد. بعضی پزشکان آمیزش جنسی را در هفته آخر بارداری ممنوع می کنند، ولی همه پزشکان با این نظر موافق نیستند .
متخصصان در رابطه با تغذیه دوران بارداری اظهار کرد : بهتر است خانم‌های باردار، مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل چای و قهوه یا شکلات را کاهش دهند و مواد قندی ساده‌ای مثل شیرینی را هم کاهش دهند تا جلوی اشتهای‌شان با خوردن غذاهای غیرمغذی گرفته نشود.

متخصصان تغذیه زیاد به خانم های باردار سفارش می کنند که از ماهی ۱ الی ۲ بار در هفته استفاده کنند، چرا که سرشار از پروتیئن و امگا ۳ است و اسید های چرب اشباع درشان بسیار کم است اما نباید فراموش کرد که ماهی و صدف علاوه بر منابع پروتینی ، شامل جیوه هستند بنابراین مصرف زیاد از آن ها به خانم های باردار سفارش نمی شود .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *