بازدید این صفحه: 763
فواید شیر دادن به نوزاد

حفظ سلامتی مادر با شیر دادن به نوزاد

حفظ سلامتی مادر با شیر دادن به نوزاد

بررسی های زیادی فواید شیردهی مادران به نوزادان را نشان داده اند، اما براساس یک پژوهش جدید، کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص و حمله قلبی در مادران توسط شیردهی نیز از جمله تاثیرات شیردهی است .
تغذیه نوزادان با شیر مادر برای رشد بهتر، تکامل و سلامتی آنها ضروری است، شیر مادر حاوی آنتی بادی است که می تواند نوزاد را در برابر عفونت های ویروسی و بیماری ها محافظت کند و شیردهی مادر به نوزاد همچنین سبب جلوگیری از سرطان سینه و تخمدان و سایر بیماری های مادران خواهد شد.
بنا به نظر دکتر الیسون نویسنده ارشد این پژوهش، یافته های این بررسی موید سیاست هایی است که شیردهی مادران به نوزادان را آسان می کند.

محققان به عنوان بخشی از پژوهش، خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان تخمدان قبل از یائسگی و نیز دیابت، فشار خون بالا یا افزایش فشار خون و حمله قلبی شرکت کنندگان در این مطالعه را بررسی کردند .
در این بررسی، دو گروه از مادران شیرده مور مطالعه قرار گرفتند ، یک گروه مطلوب که شیردهی را براساس سفارش های ارائه شده انجام دادند و گروه دوم که میزان شیردهی کمتری داشتند .
پژوهشگران دریافتند که در امریکا، تغذیه نوزاد با شیر مادر به میزان کمتر از سفارش های ارائه شده، هر سال با مرگ زودهنگام بیش از سه هزار و ۳۴۰ مادر بر دلیل بیماری های سرطان سینه، سرطان تخمدان و حمله قلبی ارتباط دارد .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *