بازدید این صفحه: 987
علل اضافه وزن

استرس یکی از زوجین موجب افزایش وزن زوج دیگر است

استرس یکی از زوجین موجب افزایش وزن زوج دیگر است

بنا به گفته پژوهشگران، اگر همسر شما حس استرس دارد به احتمال زیاد شما دچار اضافه وزن می شوید.
کرا بردیت، استادیار موسسه پژوهش دانشگاه میشیگان، در این باره اظهار داشت: ما در بررسی های خود دریافتیم استرس یکی از زوجین، و نه خود فرد، به مرور زمان سبب افزایش اندازه دور کمر زوج دیگر خواهد شد.
تیم پژوهش این دانشگاه دریافته اند که کیفیت زندگی زناشویی نقش موثری در میزان چاقی زن و شوهر در طول مدت ۴ سال بررسی داشته است.
به گفته بردیت، اندازه دور کمر نشانه چربی اضافی دور شکم و فاکتور پرخطر چندین بیماری مختلف از جمله دیابت و بیماری قلبی است .
در مورد زنان، اندازه دورکمر بیشتر از ۹۰ سانتی متر و در مردان اندازه دور کمر بیشتر از ۴۰ سانتی متر نشانه خطر برای سلامت است.

در این تحقیق، بیش از ۲۰۰۰ زن و مرد متاهل به سوالاتی در مورد اندازه دور کمر، کیفیت زندگی زناشویی و مقدار استرس شان در سال ۲۰۰۶ و مجددا در سال ۲۰۱۰ پاسخ دادند. به طور میانگین این اشخاص در اوایل دهه ۶۰ زندگی شان بودند و به طور میانگین ۳۴ سال ازدواج کرده بودند.

در ابتدای بررسی، حدود ۶ شرکت کننده از هر ۱۰ نفر (۵۹ درصد مردان و ۶۴ درصد زنان) دارای اندازه دور کمر نامناسب بودند.
بعد از گذشت ۴ سال، در حدود ۹ درصد شرکت کنندگان شاهد افزایش ۱۰ درصدی اندازه دور کمرشان شدند. به گفته بردیت، به طور متوسط در طول چهار سال ۱۰ سانتیمتر یا بیشتر به اندازه دور کمرشان افزوده شده بود.
بردیت اظهار داشت: زنانی که شوهرشان استرس زیاد و کیفیت زناشویی منفی تر را گزارش کرده بودند، ۱.۶ بار بیشتر دچار افزایش اندازه دور کمر شده بودند.
شوهرانی که همسرشان دچار استرس زیاد بوده و گله بیشتری از کیفیت زندگی زناشویی شان داشتند، ۲ برابر شاهد افزایش ۱۰ درصدی در اندازه دورکمرشان مشاهده شده ،به گفته پژوهشگران، مطالعات نشان می دهد اشخاصی که از ازدواج شان ناراضی هستند بیشتر غذا می خورند تا از میزان استرس شان کمتر شود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *