بازدید این صفحه: 1028
دلایل وجود خون در مایع منی

وجود خون در مایع منی

وجود خون در مایع منی

 

 

ابعاد کیسه‌های منی با سن مرد ارتباط دارد و ربطی به تعداد انزال ندارد. مایع منی خونی در هر سنی می‌تواند ایجاد شود، اما در سنین زیر ۴۰ سال اغلب خوش‌خیم است.
در آقایان مسن تر گاهی علل مایع منی خونی یک بدخیمی یا سرطان است. در عین حال اکثر مردان مبتلا به مایع منی خونی دارای حملات پی در پی هستند و هر مردی بیش از ده بار دارای مایع منی خونی باشد، نیاز به درمان کامل دارد.
مایع منی خونی اکثرا ناشی از یک التهاب در پروستات یا کیسه‌های منی است. البته این بیماری بیشتر خود محدود شونده است و ظرف یک تا دو ماه رفع می‌شود. اگر وجود خون در مایع منی بیشتر از دو ماه به طول انجامد، حتما به درمان نیاز دارد.
به عنوان مثال خیلی از موارد مایع منی خونی به دلیل بیماری‌های پروستات هستند. یکی از اقدامات، نمونه برداری یا بیوپسی از پروستات است که به دنبال آن ۳۰ درصد مردان دچار وجود خون در مایع منی خواهند شد. در هر حال، یکی از نشانه های سرطان پروستات وجود خون در مایع منی است؛ یعنی حدود ۶ درصد بیمارانی که مبتلا به مایع منی خونی هستند، سرطان پروستات دارند. اتساع عروق پروستات نیز می‌تواند منجر به مایع منی خونی شود که به آن تلانژیکتازی پروستات می‌گویند.
علل موارد مایع منی خونی عفونت‌ها نیز هستند؛ سل، ایدز و سیتومگالو ویروس.

در هر حال ۳۰ درصد بیمارانی که دارای سل دستگاه ادراری هستند، مبتلا به مایع منی خونی نیز خواهند بود. عفونت‌های آمیزشی مثل تبخال تناسلی، کلامیدیا، آنتروکوک‌ها و کیست هیداتیت را هم نباید در ایجاد این مشکل نادیده گرفت.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع:سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *