بازدید این صفحه: 584
درمان بیش فعالی

ابداع راه های جدید برای درمان بیش فعالی

ابداع راه های جدید برای درمان بیش فعالی

 

به گفته پژوهشگران، رمزگشایی از جریان افکار انسان امکان دارد به اشخاص مبتلا به اختلال بیش فعالی کمک کند.
پژوهشگران کانادایی چارچوب جدیدی را برای فهم نحوه جریان افکار انسان، حتی در حالت استراحت، گسترش داده اند و به همین ترتیب می توانند به اشخاص مبتلا به بیماری روانی نظیر اختلال بیش فعالی کمک کنند.
ذهن سرگردان تغییری عجیب و غریب در ذهن نمی باشد. بلکه حالتی است که ذهن به هنگام ورود به یک وضعیت خودانگیخته به آن دچار می شود. بدون این حالت خودانگیخته، نمی توانیم کارهایی مثل رویاپردازی یا تفکر خلاقانه را داشته باشیم.

در این تحقیق پیشنهاد می شود که جریان افکار، تعاملی بین شبکه های مختلف مغز و جریان آزاد ذهن در شکل پیش فرض، همان ذهن سرگردان، است.
اما این دو محدودیت، یکی خودبخودی و دیگری اجباری، می تواند سبب کوتاه شدن این حرکت همزمان افکار شود.

به گفته پژوهشگران فرایند تفکر خودانگیخته، از جمله سرگردانی ذهن، و همچنین تفکر خلاقانه و رویاپردازی، زمانی ایجاد میشود که افکار نسبتا عاری از این محدودیت های عمدی و خودبخودی باشند.
فهمیدن این موضوع که چه چیزی سبب آزادشدن افکار و چه چیزی منجر به محدودشدن آنها می شود بسیاراهمیت دارد چراکه می تواند به ما در فهم نحوه جریان افکار در فکر اشخاص مبتلا به بیماری ذهنی کمک کند
ذهن همه افراد دارای فراز و نشیب عادی افکار است، اما چارچوب ما در مورد اختلالاتی مثل بیش فعالی، افسردگی و اضطراب به عنوان گسترش تنوع عادی در تفکر است .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *