بازدید این صفحه: 501
علت ترشح شیر در زمان غیر شیردهی

از علل ترشح شیر در زمان غیر شیردهی چه میدانید

از علل ترشح شیر در زمان غیر شیردهی چه میدانید

 

 

علت گوناگونی برای تولید و ترشح شیر از سینه در زمان نامناسب وجود دارد. برخی از داروها می‌توانند سبب این مشکل شوند در صورتی که با قطع دارو ترشح قطع شد، تشخیص مشخص می‌شود. گاهی کم کاری تیروئید باعث گالاکتوره است و با تجویز هورمون تیروئید ترشح شیر قطع می‌شود.

استفاده بیش از حد استروژن مثلاً در قرص‌های ضد بارداری با دوز بالا هم می‌تواند سبب ترشح شیر نابجا شود و ۳ تا ۶ ماه بعد از قطع قرص، ترشح شیر نیر قطع خواهد شد. البته چون اکثر قرص‌های بارداری با دوز کم استفاده می‌شود این پدیده نادر است. یکی از علت های مهم وقابل توجه گالاکتوره، تومور‌های هیپوفیز است که ممکن است همراه سردرد باشند و با روش‌های تصویر‌برداری مشخص می‌شوند

برای قطع ترشح شیر ابتدا باید علل آن را پیدا کرد وبنا برآن علت درمان کرد. یکی از راه های تشخیصی، آزمایش خون واندازه‌گیری هورمون شیردهی یا همان پرولاکتین است درصورتی که مقدار هورمون شیردهی زیاد باشد می‌توان از داروهایی همچون بروموکریپتین و کابرگولین برای درمان استفاده کرد.با درمان گالاکتوره و پایین آمدن سطح هورمون شیردهی خیلی از مشکلات خانم ها از جمله نازایی و تأخیر قاعدگی هم درمان خواهد شد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *