بازدید این صفحه: 706
علل بروز احساس سرما

علل بروز احساس سرما و لرز همیشگی

علل بروز احساس سرما و لرز همیشگی

 

از جمله علل بروز احساس سرما و لرز در بعضی اشخاص حتی در شرایطی که هوا گرم است می توان به لاغر بودن بیش از حد این افراد اشاره کرد. لاغر بودن باعث می شود تا بدن ذخیره چربی به میزان کافی نداشته باشد تا هنگام سرما از بدن محافظت کند.

از دیگر علت های ایجاد احساس سرما که سبب می شود شخص مقدار زیادی لباس به صورت غیر معمول به تن کند مشکلات غده تیروئید به ویژه کم کاری تیروئیدی را می توان نام برد که در این صورت شخص باید با مراجعه به پزشک انجام آزمایشات پزشکی از ابتلا به این بیماری اطلاع پیدا کند. نکته قابل توجه درباره تیروئید این است که با مصرف داروهای تحت کنترل پزشک حالت سرما و لرز در اشخاص از بین می رود.

فقر آهن و نارسایی‌های سیستم گردش خون هم می تواند سبب ضعف بدن و سیستم ایمنی و ایجاد احساس سرما و ضعف شود که با ابتلا به سرما خوردگی و آنفلوآنزا به میزان زیاد در این نوع اشخاص نیز همراه است. شناسایی بیماری و درمان آن می تواند مشکل ضعف جسمانی را از بین ببرند.

علاوه بر تنظیم ساعت خواب، تغذیه کافی و پوشیدن لباس های مناسب در فصل سرما، استفاده از نوشیدنی های گرم مانند قهوه، شیر داغ و چای، خوردن غذاهای پروتئینی و همراه داشتن شکلات می تواند مانع از ایجاد احساس سرما و لرز ناگهانی شود .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *