بازدید این صفحه: 1243
درد معده

دلایل اصلی درد معده چه هستند/فیلم

دلایل اصلی درد معده چه هستند/فیلم

الان می‌خواهیم یک جمع بندی داشته باشیم با آقای دکتر بابایی در رابطه با علل درد معده.
آقای دکتر بابایی به طور خلاصه بفرمایید دلایل اصلی درد معده چه هستند؟
اول درد  در کل مهم است انسان را به پزشک می‌کشاند.
دوم معده بسیار عضو مهمی است.پس درد معده بسیار مهم است. خیلی از دردهای معده ای که بیان می شود در واقع افراد به درد بالای ناف تا قفسه سینه گفته می شود.
سوم این درد می تواند مال معده باشد و می تواند مال معده نباشد.البته خیلی از وقتها این درد ها برای معده است.عللی که مربوط به خود معده است علل بسیار گسترده ای است.مثل سوء هاضمه,غذا,دارو و بیماریهای مختلفی مثل زخم معده,زخم اثنا عشر,بدخیمی ها ,خونریزی ها,انسداد و مسمومیت ها و یک طیف وسیعی می‌تواند به خاطر خود معده شخص را به خاطر درد معده به پزشک مراجعه کنند. مسئله مهمتر و در کنار آن خیلی از مواردی که فرد می آید و می گویند که درد معده دارم به خاطر اعضای مجاور آن است.چون در کنار معده قرار دارند و فرد خبری از آن ندارد با درد معده به پزشک مراجعه می‌کند.مثل لوزالمعده,مثل کیسه صفرا,مثل سنگ کیسه صفرا,مثل کبد واقعاً مهم است .
من یک دانشجوی پزشکی داشتم سال علوم پایه بود و پدر آن هم نماینده مجلس بود به من مراجعه کرد و گفت که پسر من ۲ ساله می گوید من درد معده دارم,چندین بار هم آندوسکوپی انجام داده ام,ایشون به نتیجه نرسیده است ما به صورت تلفنی به آن گفتیم که یک سونوگرافی هم انجام دهید.سونو گرافی انجام دادند و متوجه شدند که یک توده ۱۲ سانتی در کبد دارد ببینید دردی که دو سال به عنوان درد معده یک شخص فرهیخته مراجعه کرده و به عنوان درد معده بررسی شده است.در صورتی که نهایتند کبد مشکل داشته است.ببینید دردهایی که راجعه می‌کنند علل مختلف دارد و می تواند برای معده و یا برای اطراف معده باشد.
خیلی متشکریم آقای دکتر بابایی.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *