بازدید این صفحه: 3741

کنترل هورمون های زنانه و مردانه با مواد غذایی

کنترل هورمون های زنانه و مردانه با مواد غذایی

هورمون های مردانه

تستوسترون اصلی ترین هورمون مردانه بوده و در افزایش رشد استخوانها و قدرت عضلانی مردان خصوصا در دوران بلوغ و در سنین باروری بر میزان تولید سلول های جنسی آن ها بسیارموثراستاز این رو این هورمون در رشد، سلامتی وباروری مردان نقش بسزایی دارد.
رژیم غذایی نقش مهمی در سطح تستوسترون بدن بازی می کند. مواد غذایی سرشار از سویا، آرد سفید می تواند سطح این هورمون را کم کند.از سوی دیگر موادغذایی همچون انگور، ماهی تن، انار و تخم مرغ به عنوان غذاهایی که سبب افزایش تستوسترون می شوند شناخته شده اند.

تنظیم هورمون های زنانه

سه هورمون استروژن مهم که در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شوند، استریول، استرادیول و استرون هستند. استروژن‌ها بیشتر در تخمدان‌ها ساخته شده و به نام هورمون‌های زنانه شناخته شده است البته در بدن مردان نیزمقدار کمی از این هورمون وجود دارد. استروژن در خانم ها در تنظیم دوره ماهیانه و محافظت از استخوان ها موثر است.
رژیم غذایی نقش عمده ای درهورمون زنانه استروژن دارد. تعادل وزن به حفظ سطح این هورمون کمک می کند زیرا در صورتی که وزن شما کمتراز حد معمول باشد دتولید این هورمون کم می شود. از طرفی سطح استروژن زیاد که عامل موثر در خطر ابتلا به سرطان پستان است با چاقی ارتباط دارد.
غلات سبوس دار، سویا، میوه و سبزیجات تازه به خصوص کلم بروکلی، گل کلم و کلم می تواند به حفظ سطح استروژن کمک کند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *