بازدید این صفحه: 420
مراقبت های پیش از بارداری

توجه به چه نکاتی پیش از بارداری حیاتی است

توجه به چه نکاتی پیش از بارداری حیاتی است

وضعيت ايمني خود را در برابر سرخجه و آبله‌مرغان، بررسي کرده، چنانچه به واکسيناسيون نياز داريد، مطمئن شويد که چه مدت پس از دريافت واکسن بايد صبر کنيد تا باردار شويد. اين مدت حتما از راه های مطمئن جلوگیری که تداخلي ايجاد نمي‌کنند، مانند کاندوم استفاده کنيد. مراجعه به يک پزشک قبل از باردارشدن مي‌تواند به آمادگي مناسب براي بارداري‌تان کمک کند. امکان دارددچار نوعي اختلال پزشکي باشيد که قبل از بارداري نياز به بررسي داشته باشد.

اگر پيش از تلاش براي بارداري به وضعيت بيماري خود رسيدگي نکنيد، این امکان وجود داردبر توانايي باروري شما تاثير بگذارد يا بارداري پرخطري را برايتان ايجاد کند. گاهي نيازمند مصرف بعضی از داروها يا تغيير نوع روش زندگي‌تان هستيد. به علاوه لازم است بعضی معاينه‌ها و آزمايش‌ها انجام شود از جمله آزمايش دهانه رحم (پاپ‌اسمير) و معاينه سينه‌ها، آزمايش گروه خونی و عامل RH، آزمايش از نظر عفونت سرخجه و HIV و هپاتيت، آزمايش براي سنجش سطح آهن بدنتان (کمبود آهن در دوره بارداری مي‌تواند مشکلاتي را براي شما ايجاد کند) سنجش سطح کلسترول خون (بالا بودن کلسترول خون سبب بروز فشارخون بالا در طول بارداري مي‌شود) و اگرسن شما از ۳۵ سال بيشتر است گاهی انجام ماموگرافی هم سفارش مي‌شود.

تاثير بارداري بر برنامه‌هاي آينده زندگي خود را مدنظر قرار دهيد و در اين مورد با همسرتان مشورت کنيد (تاثير آن بر شغل، تحصيل، مسافرت و…) بايد در مورد وضعيت بيمه سلامت و سابقه بيماري‌هاي خانوادگی‌تان هم به گفت‌وگو بپردازيد. لازم است در يک تقويم جيبي نخستين روز قاعدگي خود را علامت بگذاريد تا محاسبه سيکل قاعدگی و تعيين روز تخمک‌گذاري به راحتی ميسر شود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *