بازدید این صفحه: 564
کاهش اسید اوریک خون

با رعایت رژیم غذایی اسیداوریک خون را کاهش دهید

با رعایت رژیم غذایی اسیداوریک خون را کاهش دهید

افراد مبتلا به اسیداوریک بالا باید از خوردن غذاهایی که پروتئین زیادی دارند اجتناب کنند. این غذاها سرشار از پورین هستند و منجر به تولید اسید اوریک بسیار زیادی در بدن می شوند. گوشت قرمز، بعضی از انواع ماهی، میگو، کله پاچه و احشای داخلی دام نظیر مغز، جگر و دنبلان از این موارد اند.
در بین تخم طیور، استفاده از سفیده تخم مرغ و نه زرده آن، منجر به افزایش چندان اسیداوریک خون نمی شود ،تخم اردک، بلدرچین، بوقلمون و غاز در قیاس با تخم مرغ حاوی مقدار بیشتر پورین هستند و می توانند اسیداوریک خون رازیاد کنند.
بیماران باید از استفاده غذاهای پرچرب پرهیز کنند چون چربی زیاد مانع دفع اسید اوریک می شود.
به گفته متخصصان ورزش های سنگین و شدید می توانند سبب افزایش اسیداوریک خون شوند ورزش مستمر و ملایم خصوصا شنا و پیاده روی، سه بار در هفته به مدت نیم ساعت سفارش می شود.
چاقی به تنهایی بالا برنده اسید اوریک خون است، با توجه به اینکه رژیم های سخت می توانند باعث افزایش اسیداوریک در خون شوند، تلاش کنید تحت نظر متخصص تغذیه، به آرامی وزن خود را پائین آورید.
الکل علاوه بر آثار مخرب فراوانش بر کبد و مغز و کلیه، مانع دفع اسیداوریک از راه کلیه ها می شود مبتلایان به اسید اوریک بالا باید حجم دریافت میوه ها و سبزی ها را در طی روز افزایش دهند .
نوشیدن ۵ تا ۸ لیوان آب روزانه استفاده از غذاهای حاوی از اسیدهای چرب مثل ماهی های آب سرد همچون سالمون و تن، بذرها خصوصا بذر کتان، روغن زیتون و مغزهای آجیلی سفارش می شوند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *