بازدید این صفحه: 554
پیشگیری از سرما خوردگی

میوه هایی که سرماخوردگی را به تاخیر می اندازد

میوه هایی که سرماخوردگی را به تاخیر می اندازد

 

 

با مصرف کیوی مقدار سروتونین؛ یکی از ناقل‌های عصبی (نروترنسمیترها) فعال در سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گوارش زیاد می شود. نقش سروتونین در لوله‌ گوارش این است که هضم غذا را تنظیم می ‌کند در حالی ‌که در سیستم عصبی مرکزی نقش کنترل خلق و خوی، خواب، اشتها، قدرت یادگیری و حافظه را بر عهده دارد. سروتونین همچنین در ساخت استخوان ‌ها نقش مهمی دارد.
کیوی در بین میوه‌ های موجود، به ‌عنوان منبع سرشار از ویتامین ث به شمار می ‌‌آید.بیان می شود با توجه به اینکه این میوه منبع غنی از ویتامین ث به شمار می ‌آید، برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی، چند عدد از آن را در رژیم غذایی هر روزه جای دهید.
پژوهش ها گویای آن است که دو کیوی متوسط ۳۰ میلی گرم منیزیم دارد. این ماده معدنی برای عملکرد عضلات بسیار پرفایده است و سطح انرژی را زیاد می کند. پتاسیم موجود در کیوی ۲۰ درصد از موز زیادتر است و یک ماده معدنی مفید برای کنترل فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه، پوکی استخوان و سکته مغزی به شمار می رود.
انجمن ریه آمریکا بیان کرده که یک شخص بالغ نزدیک به ۲۰ هزار بار در روز تنفس می کند. کودکانی که ۵ تا ۷ عدد کیوی در هفته می خورند دچار خس خس سینه کمتری می شوند و تنگی نفس و سرفه زیاد شبانه در آنها کم می شود.
کیوی سرشار از لوتئین یعنی سلطان آنتی اکسیدان ها است که از کوری مرتبط با سن پیشگیری می کند. همچنین باعث محافظت از چشم ها از انواع مختلف آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می شود.
کیوی بدون چربی است. دو عدد کیوی به تنهایی سرشاراز فیبر بسیار زیاد است و گزینه خوبی است برای افرادی که مدیریت قند خون باید داشته باشند. کیوی میوه خوبی برای سلامت قلب، تنظیم هضم غذا و مدیریت کلسترول به شمار می آید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : برنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *