بازدید این صفحه: 1820
سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم و نشانه های آن

سرطان دهانه رحم و نشانه های آن

 

 

سرطان سرویکس یا دهانه رحم سومین سرطان گسترده در ناحیه تناسلی بانوان است. سرطان دهانه رحم در خانم ها زمانی اتفاق می افتد که سلول های غیرطبیعی در قسمت پایین رحم به تعداد زیاد رشد و تکثیر شوند. دلیل اصلی به وجود آمدن این سرطان، ویروس پاپیلومای انسانی است که جزء یک گروه بزرگ از ویروس ها به حساب می آید.

از علائم سرطان دهانه رحم می توان به خونریزی ناحیه تناسلی بین دوره های عادت ماهانه، ترشحات غیرطبیعی از ناحیه تناسلی، خونریزی بعد از یائسگی، خونریزی و درد زمان برقراری رابطه زناشویی و دردهای شکمی اشاره کرد. بیشترین اشخاصی که در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند، زنان سیگاری، زنانی که حاملگی های پشت سر هم و به دفعات زیاد داشته اند و نیز زنانی که هرگز بارداری را تجربه نکرده اند و در سنین بالای چهل و پنج سالگی به سر می برند، افرادی که مدت زمان طولانی از قرص های ضد بارداری مصرف کرده اند و همچنین بانوانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، هستند.

برای تشخیص ابتدایی این سرطان از تست پاپ اسمیر استفاده می شود که خانم ها می توانند از بیست و یک سالگی آن را انجام دهند. در مراحل بعدی، نمونه برداری انجام می شود که شامل برداشتن قسمتی از بافت دهانه رحم و بررسی آزمایشگاهی آن خواهد بود و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش ها، درمان سرطان دهانه رحم با انجام روش هایی چون جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی انجام می شود. در صورتی که این سرطان زود تشخیص داده شود، قابل درمان خواهد بود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *