بازدید این صفحه: 689
دلایل مکیدن انگشت شصت

دلایل مکیدن انگشت شصت توسط کودکان

دلایل مکیدن انگشت شصت توسط کودکان

 

از رایجترین عادتها در بین نوزادان و خردسالان مکیدن انگشت شصت است. درحقیقت بعضی متخصصان امور تربیتی بر این باورند که ۹۰ درصد کودکان نوپا در دورههایی خاص انگشت شصت خود را میمکند. این کار به خودی خود اشکالی به همراه ندارد اما چنانچه برای زمانی طولانی ادامه پیدا کند آن موقع است که باید مشکل را جدی گرفت. بر اساس اعلام نظر آکادمی پزشکی کودکان آمریکا، بیش از نیمی از نوزادانی که انگشت شصت خود را بر اساس یک عادت میمکند در حد فاصل ۶ تا ۷ ماهگی این کار را رها میکنند.

اغلب باقیمانده این دسته از خردسالان در سن ۴ تا ۵ سالگی عادت مکیدن انگشت شصت را کنار میگذارند اما چنانچه این عادت در بعد از این سنین ادامه پیدا کرد آنگاه باید نسبت به تداوم این وضعیت نگران بود. در چنین شرایطی دندانپزشکان هشدار میدهند که مکیدن انگشت شصت میتواند خطراتی برای سلامت دندان و کام دهان به همراه داشته باشد. برای تشویق خردسال به ترک این عادت مهم است که او را نسبت به این کار «علاقمند» کنید. یادآوری بسیار دوستانه و در نظر گرفتن جایزه برای انجام ندادن این کار در بازههای زمانی طولانی همواره اثر گذار بوده است.

در غیر این صورت آغشته کردن انگشت با ماده ای تلخ و البته بیخطر و یا پوشاندن آن با چیزی شبیه بانداژ به ترک این عادت کمک زیادی میکند. گذشته از تمامی این راهکارها، ضرورت داردکه همواره صبور بوده و با پزشک اطفال در مواقع ضروری در تماس باشید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع:ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *