بازدید این صفحه: 1295
زخم معده و درمان آن

علائم ابتلا به زخم معده و درمان آن

علائم ابتلا به زخم معده و درمان آن

 

زخم معده امکان داردعلامتی نداشته باشد و یا با نشانه‌هایی همچون درد یا سوزش معده میان وعده‌های غذایی و یا نفخ هنگام شب، تهوع یا استفراغ و در موارد شدیدتر باعلائمی همچون مدفوع تیره یا سیاه(به دلیل خونریزی)، وجود خون در استفراغ و کاهش وزن‌ همراه باشد.
در کنار درمان دارویی که اکثرا، مصرف آنتی اسیدها برای کاهش ترشح اسید معده، آنتی بیوتیک‌ها برای ریشه کنی هلیکوباکتری پیلوری است، رعایت نکات و توصیه‌های تغذیه‌ای هم می‌تواند در درمان و تخفیف علائم بسیار تاثیر گذار باشد.
بهترین راه‌ها درمان‌های تغذیه‌ای است، مصرف وعده‌های غذایی مکرر و با حجم کم به جای وعده‌های غذایی پر حجم مد نظر قرار گیرد.
پرهیز از مصرف مواد غذایی دارای کافئین همچون قهوه و چای غلیظ، نوشابه و شکلات، حفظ آرامش و دوری از استرس، خودداری از مصرف دخانیات، خودداری از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده و همچنین انواع فست فودها، پر پروتئین میتواند به جلوگیری و درمان زخم معده کمک کند.
افزایش استفاده از کلم بروکلی را نیز در محافظت از مخاط معده در برابر باکتری هلیکوباکتری پیلوری‌ موثر دانست.
باید دانست که داروهای گیاهی به هیچ عنوان نباید بدون مشورت پزشک استفاده شوند، هر چند که مصرف ریشه شیرین بیان و زنجبیل، اثرات سودمندی در بهبود و یا تخفیف بعضی نشانه‌ها از جمله حالت تهوع دارد اما، به علت تداخل با بعضی داروها سفارش می‌شود از مصرف این موارد بدون مشورت پزشک پرهیز شود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع:ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *